مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین گفت: ۴۰۱ پروژه دهیاری‌های استان با ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری با اشاره به افتتاح ۴۰۱ پروژه دهیاری‌های قزوین در دهه فجر گفت: از بین این پروژه ها، ۱۲۷ طرح با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به زیرساخت معابر روستایی و ۱۵۶ طرح نیز به عملیات جدول گذاری معابر اختصاص دارد.

به گفته وی، همچنین ۶۲ پروژه مربوط به بازگشایی معابر و اجرای دیوار‌های حایل، ۱۶ طرح مربوط به شن ریزی معابر، هفت طرح مربوط به خدمات بهسازی، ۲۴ پروژه مربوط به اجرای خدمات بوستان روستایی و نصب سطل‌های زباله و ۹ پروژه نیز در بخش خانه‌های ورزش و ساختمان دهیاری‌ها است.

وی در ادامه، آموزش به دهیاران را از اولویت‌های اداره کل امور روستایی استانداری قزوین برشمرد و تصریح کرد: پس از انتخابات دوره پنجم شورا‌های اسلامی شهر و روستا و با توجه به جایگزینی ۷۰ درصدی دهیاران و حضور نفرات جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات دهیاری‌ها را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

استان قزوین دارای ۶۳۰ دهیاری و ۸۲۳ روستا است که براساس سرشماری سال ۹۵ دارای ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت هستند.

انتهای پیام/ک

استان قزوین دارای ۶۳۰ دهیاری و ۸۲۳ روستا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار