رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از ایجاد اشتغال برای نخستین گروه از شرکت کنندگان رشته پوشاک خراسان شمالی در قالب اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه فاز دوم و سوم طرح ملی الگوی مشاغل خانگی در استان در حال اجرا است، گفت: نخستین گروه از متقاضیان رشته پوشاک پس از آموزش‌های عمومی و ارائه مشاوره‌های مورد نیاز، جهت اتصال به پشتیبان معرفی شدند.

وی افزود: گروه‌های بعدی نیز به تناوب به پشتیبانانی که از قبل آمادگی خود را برای همکاری در طرح، اعلام داشتتد ، معرفی خواهند شد.
شاهین فر گفت: دو هزار و ۵۸۰ نفر در استان در طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان در این طرح در حال برگزاری است و معرفی داوطلبان به شرکت‌های موفق و برقراری ارتباط آنان با بازار در برنامه است.

وی گفت: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندار‌سازی‏ محصولات ، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، آذربایجان غربی ، ایلام به صورت پایلوت در حال اجراست.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا آموزش‌های عمومی و تخصصی رشته‌های پرورش قارچ، گیاهان دارویی، گل محمدی، نساجی سنتی ، زنبور داری و کرم ابریشم و همچنین آموزش‌های عمومی گلیم و آزمون تعیین سطح رشته مترجمی زبان نیز انجام شده است.

انتهای پیام / ب 

اجرای فاز دوم و سوم طرح ملی الگوی مشاغل خانگی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.