معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: استفاده از روش الکترونیکی بهترین شیوه پرداخت صدقه است که کاهش هزینه‌های جمع‌آوری یکی از مزیت‌های پرداخت صدقه با روش الکترونیکی است.

استفاده از روش الکترونیکی بهترین شیوه پرداخت صدقه استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سلمان دانشور معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: استفاده از روش الکترونیکی برای پرداخت صدقه موجب کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، سرعت در انتقال وجوه و پیشگیری از سرقت صندوق توسط سارقان می‌شود و مشترکین می‌توانند از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن آپ صدقات خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

وی افزود: نیکوکاران هم استانی و زائران خیر در ۹ ماهه امسال، بیش از ۱۸ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه را برای احیا و ترویج سنت‌های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان اهدا کردند.

سلمان دانشور ادامه داد: از بیش از ۱۸ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه جمع آوری شده در ۹ ماهه امسال در خراسان رضوی حدود پنج میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان از صندوق‌های بزرگ، ۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان از صندوق‌های کوچک، ۱۶۹ میلیون تومان از صندوق‌های متوسط، بیش از یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری و ۹۲۷ میلیون تومان به صورت موردی جمع آوری و در امور محرومان هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۵۵ هزار و ۹۲۵ مشترک صدقات در استان فعال هستند که این مشترکین شامل ۱۵۰ هزار و ۹۵۷ صندوق بزرگ و ۵۰۴ هزار و ۹۶۸ مورد صندوق کوچک می‌شوند.

وی افزود: صدقات جمع‌آوری‌شده از مردم بر اساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلفی مانند خدمات درمانی، امور فرهنگی، ازدواج، مسکن مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه شده است.

سلمان دانشور اظهار داشت: کمیته امداد با شناسایی و بررسی مشکلات خانوار‌های تحت حمایت، بانک اطلاعاتی از نیاز‌های مددجویان تحت حمایت دارد که کمک‌های خیران و مردم نیکوکار استان در سریع‌ترین زمان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام// ف. م
 

پرداخت۱۸میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.