یک جناح داریم و آن جناح خدمت است/دعوا‌های سیاسی امنیت اقتصادی را از بین می‌برداستاندار خراسان رضوی گفت: یکی ازچالش‌ها و موانع جدی گروه بندی‌های سیاسی و درگیری‌های جناحی است؛ این در حالی است که یک جناح داریم و آن جناح خدمت است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم تقدیر از صادر کنندگان نمونه ملی و استانی خراسان رضوی گفت:: ایران از سرمایه های انسانی و مادی فراوانی برخوردار است اما چرا نتوانسته تبدیل به یک کشور پیشرفته شده و در خور شان ملت ایران در عرصه بین المللی بروز و ظهور یابد؟

رزم حسینی ادامه داد: اختلافات و دعوا‌های سیاسی به اعتماد جوانان و جامعه خدشه وارد کرده و آنان را ناامید می‌کند و امنیت اقتصادی را از بین می‌برد، وقتی هم که احساس ناامنی و حتی بی مهری برای سرمایه گذار ایجاد شود پول و سرمایه به جا‌هایی می‌رود که احترام و امنیت باشد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه نبود وحدت رویه در دستگاه‌های حکومتی و اجرایی را مساله‌ای مهم خواند و گفت: نبودن همگرایی بخش‌های مختلف هم آفت جدی است که از بین برنده امنیت و احساس امنیت برای سرمایه گذاری و سرمایه گذار می‌باشد از این رو باید همگرایی وهمدلی بیش از پیش تقویت شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه گذار باید همه دستگاه‌ها و بخش‌های مربوطه به میدان آمده و شرایط را تسهیل و فضای کار و فعالیت را بهبود بخشند.

رزم حسینی با بیان اینکه نظام بوروکراسی گسترده اداری خود از جمله موانع مسیر سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی است، اظهار داشت: امروز یکی از معضلات جدی نظام اداری کشور دموکراسی بسیار کهنه ۶۰، ۷۰ ساله برجای مانده از گذشته است که در سال‌های بعد از انقلاب تغییر جدی در آن ایجاد نشده و این زمان بهترین فرصت برای این اقدام است.

استاندار خراسان رضوی انبوه قوانین مخل و مزاحم را از دیگر موانع در مسیر توسعه اقتصادی دانست که امروز بر گرده اقتصاد کشور از دوره‌های مختلف بار شده است و نیاز است نسبت به شناسایی، اصلاح، حذف و رفع آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه بند مهمی در برنامه‌های توسعه‌ای کشور مبنی بر تمرکززدایی است که در همه دولت‌ها بدان تاکید شده، اما آنطور که باید اجرایی نشده است، افزود: امروز باید اختیارات لازم به استاندار‌ها داده شود تا استان‌ها به تناسب ظرفیت، موقعیت و شرایط بتوانند با بهره گیری از فرصت‌های در اختیار، خود را به بهترین نحو اداره کنند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ اقتصادی و احترام سرمایه گذار و کارآفرین به عنوان مجاهد اقتصادی تبدیل به یک باور فکری شود این توسعه محقق می‌شود، اما همچنان دید به فعال اقتصادی و سرمایه گذار منفی است.


 تمرکز برایجاد اجماع  حول محور توسعه اقتصادی در قالب طرح مثلث اقتصادی


استاندار خراسان رضوی گفت: ما به عنوان خدمتگزاران مردم نباید و نمی‌توانیم به بهانه وجود این مسائل و مشکلات و موانع، دست روی دست بگذاریم و هر چند نمی‌توانیم قانون اساسی را تغییر و ساختار را عوض کنیم، اما باید راهی برای پیشبرد امور با همین شرایط بیایم.

وی افزود: در این راستا امروز هدف و تمرکز ماایجاد اجماع و جمع کردن همه بخش‌ها، توان و نیرو‌های استان حول یک محور یعنی توسعه اقتصادی در قالب طرح مثلث اقتصادی است.

رزم حسینی ادامه داد: نماینده‌های مجلس شورای اسلامی خود یک فرصت و ظرفیت بالا در مجلس برای آبادانی و توسعه استان هستند و چرا از این فرصت استفاده نکنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا آمادگی خود به مجمع نمایندگان استان اعلام کرده ام که از این توان و ظرفیت برای توسعه استان و مواجهه با دیوانسالاری بهره گیرم.


الگوی اقتصادی مقاومتی آن چیزی نیست که امروز در جامعه اجرا می‌شود

 
وی گفت: در کنار نمایندگان و بخش خصوصی در راستای منشور همدلی باید تمامی کارگزاران نظام و دست اندرکاران اداره کشور در هر پست و مقام و جایگاهی کمک کرده و با حرکت توسعه‌ای و پیشرفت استان همراه شوند.

رزم حسینی تصریح کرد: در این میان فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی به عنوان یک ضلع اصلی این مثلث توسعه و مجاهدان اقتصادی به منظور سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در کنار ما هستند و تلاش می‌کنیم زمینه‌ها و فرصت‌های حضور و فعالیت آن‌ها بهبود یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به هر میزان که فعالان اقتصادی علاقمندتر، پیگیرترو با پشتکاربیشتر در این عرصه حضور یابند، ما برای رفع موانع و تسهیل امور انگیزه یافته و تلاش گسترده تری می‌کنیم.

وی افزود: در این میان نقش ائمه جمعه می‌تواند در توسعه فرهنگ اقتصادی بسیار مهم باشد از این رو نیاز است ائمه جمعه به موضوع توسعه اقتصادی به طور جدی وارد شوند.

رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه الگوی اقتصادی مقاومتی آن چیزی نیست که امروز در جامعه اجرا می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را اقتصادی مردمی دانستند بدین منظور باید این بخش در اقتصاد کشور شامل شرکت‌های نامدار و توسعه گرا و خیرین توسعه را تقویت کرده بویژه در مناطق محروم این سرمایه‌ها را صرف توسعه نمود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی در بخش مردمی ظرفیت و سرمایه قابل توجهی دارد که باید به میدان آورد.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت آن را دارد که به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شده و با تقویت و توانمندسازی مردم از طریق آموزش، جوامع محلی قدرت یافته و دست در جیب خود کنند و با استفاده از ظرفیت و توان خود ارتقا یابد که این خود توسعه است.

انتهای پیام // ف. م

باید کارنامه گروه‌های سیاسی در حوزه خدمت دیده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.