مدیر کل مدیریت بحران خوزستان به بررسی بحران های استان پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان داشت: ۴۰ درصد از عوامل ایجاد کننده بحران‌ها در استان به صورت خوشبینانه مربوط به سوتدبیر‌ها و سومدیریت‌ها در استان است و ۶۰ درصد دیگر به خاطر کمبودها، تحریم‌ها و مشکلات کشور است.

وی افزود: وقتی پیوست‌های زیست محیطی برای پروژه‌های ملی و منطقه در خوزستان رعایت نمیشود پیش آمد آن بحران‌هایی است که از سال ۹۵ به بعد گریبانگیر خوزستان شدند.

حاجی زاده عنوان کرد: کار‌های غیرکارشناسی و غلطی که برای استخراج نفت روی تالاب هورالعظیم صورت گرفت موجب شد این تالاب به کانون ریزگرد‌ها تبدیل شود هر چند که در این دولت چه در زمان استاندار قبلی و چه در زمان استاندار فعلی مساله تالاب را بمنظور آبگیری برای برون رفت از این معضل به جد پیگیری کردیم و الان نیز بر پر شدن حوضچه‌های ۴ و ۵ تاکید بسیاری داریم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: به خاطر رعایت نشدن مسایل زیست محیطی در بخش عراقی مانند سدسازی‌ها روی دجله و فرات نیز تالاب هور العظیم دچار آتش سوزی شد که جلساتی با مسئولان کشور عراق برای حل مشکل بخش عراقی هورالعظیم در عراق برگزار شد ما اهل گفت: وگو با همه دنیا هستیم، ولی در برخی موقعیت‌ها نباید از حق سلامت مردم گذشت، آتشسوزی هورالعظیم نارضایتی و مشکلات بسیاری را برای مردم استان ایجاد کرد و به بحران مضاعفی برای استان تبدیل شد..

وی افزود:  انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها روی سلامت و جان انسان‌ها حساس باشند، و در این باره تعلل نورزند و مدیران دستگاه‌های اجرایی بدانند یک تصمیم نادرست یا تصمیم دیر هنگام میتواند مشکلاتی جبران ناپذیر را با خود به همراه داشته باشد و از مدیران دستگاه‌های اجرای و فرمانداران انتظار می‌رود در جلسات شورای مدیریت بحران و کارگروه‌های چهارده گانه که به طور منظم برگزار می‌شوند شرکت کنند.

حاجی زاده بیان داشت: برای ابگیری در حوضچه  ۴ و ۵ هورالعظیم لازم است جلسه کارشناسی میان سازمان آب و برق، محیط زیست و مرزبانی تشکیل گردد همچنین وضعیت تالاب عراق بررسی شود و رهاسازی آب باید کاملا برنامه ریزی شده باشد و آب سد‌ها باید به درستی مدیریت شود.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در دزفول ۳۶۳ میلیمتر، بستان ۲۰۵ میلیمتر، اهواز ۲۴۸، مسجدسلیمان ۳۴۵، رامهرمز ۲۳۲، ابادان ۱۲، ماهشهر ۲۹۶، امیدیه ۳۰۰، ایذه ۴۷۸، حسینه ۶۹۱، دهدز ۴۷۱، باغملک ۳۸۳، هندیجان ۳۷۹، شوش ۳۶۳، گتوند ۳۲۲، هویزه ۲۵۰، اغاجاری ۲۶۰ گزارش شده است لذا با توجه به این شرایط انتظار می‌رود شهرداری‌ها پای کار باشند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه با بارندگی امروز در اهواز بازدیدی از منطقه کیانشهر داشتم چرا که پیش بینی میشد با این حجم بارندگی این منطقه و دیگر مناطق دچار آبگرفتگی شود که لازم است پمپ‌ها مکش فعال شوند و در خصوص ابگرفتگی معابر در برخی شهر‌های استان به خوبی عمل نشده است.

حاجی زاده ادامه داد: مدیریت بحران در شهر اهواز با مشکل رو به رو است و می‌توان گفت: شهردای اهواز حتی به اندازه یک ناحیه از یک منطقه تهران امکانات ندارد و متاسفانه حتی سالن چندمنظوره مدیریت بحران اهواز پس از تحویل به شهرداری به فرهنگسرا تبدیل شد البته شهرداری قول داده است ۲ سالن چند منظوره یکی در شرق و یکی در غرب اهواز احداث کند.

وی افزود: ۳ زمین به منظور ایجاد سکونتگاه اضطراری در خروجی‌های اهواز نیز در اختیار هلال احمر قرار داده شده است که همچنان منتظر ارایه طرح آن از سوی هلال احمر هستیم و  اهواز روی گسل زلزله جوان و فعال واقع شده است همچنین فاصله گوریه با اهواز دقیقا مانند فاصله ازگله با سرپل ذهاب است که ابن مساله یک هشدار محسوب می‌شود..

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.