مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۴ میلیارد شاخه گل و گلدان زینتی در مناطق مختلف کشور تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی در  نشست بررسی مشکلات و موانع این بخش در رامسر گفت: سالانه ۴ میلیارد شاخه گل و گلدان زینتی در مناطق مختلف کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت بخش کشاورزی کشور به تولید گل و گیاهان زینتی و ایجاد کسب و کار از این روش اختصاص یافته است، گفت:۱۵۰ هزارنفر در این زمینه فعالیت می‌کنند و بخش زیادی از تامین ارز و صادرات بخش کشاورزی در حوزه گل و گیاه است.

وی به بیان مشکلات حوزه گل و گیاهان زینتی در کشور پرداخت و افزود: برخی از پروتکل‌هایی که نیازمند تسریع در صادرات هستند باید به سرعت تدوین شوند و مذاکراتی با کشور‌های هدف در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: اوکراین، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان و همسایگان جنوب ایران بازار هدف گل و گیاهان زینتی هستند و بیش‌ترین میزان صادرات به کشور عراق انجام می‌شود که هم اکنون مشتریان خوبی هستند و می‌توانند پلی ارتباطی با کشور‌های اروپایی باشند.

تقوی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، گل و گیاه به صادرات متکی است که اگر این جایگاه صادرات تقویت شود بخش گل و گیاه رشد قابل توجهی خواهد داشت.

یکی از مصوبات این نشست برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه اردیبهشت ۹۸ در رامسر بود.

انتهای پیام/ م

توجه به پرورش گل و گیاهان زینتی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار