فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه وقوع قتل در ۹ ماهه امسال ۱۷ درصد کاهش داشته است، گفت: ۹۷ درصد قتل‌های رخ داده در استان کرمان نیز طی این مدت کشف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز در جمع اصحاب رسانه باتشریح عملکرد ۹ماهه امسال ازاجرای تجمیع سامانه ۱۱۰خبرداد و گفت: با تجمیع سامانه ۱۱۰ در کرمان، سرعت اقدامات افزایش یافته و منافع مردم نیز بیشتر تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: در رابطه با اعزام ماموران پلیس ۱۱۰ به محل حوادث بر اساس برنامه زمان بندی تعیین و بر اساس اولویت‌های اعلام شده، اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در ۹ ماه امسال ۲۵ طرح تحقیقاتی غیرصنعتی و کسر خدمت در فرماندهی انتظامی استان کرمان انجام شده است.

سردار بنی اسدی فر اظهار داشت: در حوزه علمی و پژوهشی انتظامی، چاپ و انتشار ۲ جلد کتاب، تالیف ۱۹ کتاب گذشته پژوهی آزادگان و تجارب انتظامی، سه مورد انتشار نشریات علمی، ۳۲ گردهمایی علمی، ۴۴ اتاق فکر، پنج مورد حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در حوزه نظم و امنیت و تنظیم و انتشار ۱۵۷ خبر علمی و پژوهشی انجام شده است.

وی به تدوین رهنامه تاکتیکی فرماندهی انتظامی استان کرمان اشاره و بیان کرد: در این راستا نیز این استان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در ۹ ماهه امسال در حوزه درون شهری ۱۵۲ تصادف جرحی و هفت هزار و ۵۰۲ تصادف جرحی رخ داده که ۱۶۱ نفر در این حوادث کشته و ۹ هزار و ۱۵۲ نفر نیز مجروح شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: تعداد فوت شدگان در حوادث درون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.

سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه مجموع تصادفات درون و برون شهری در استان کرمان ۱۵ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: این استان رتبه دوم کشوری در کاهش فوتی در حوادث برون شهری را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در سال جاری ۱۱۰ دوربین کنترل تصویری با همکاری پلیس، استانداری و سایر نهاد‌های مربوطه در کرمان نصب و راه اندازی می‌شود.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در ۹ ماه امسال بیش از یک هزار و ۵۲۵ راننده نظامی و انتظامی، ۹۸۷ نفر راننده مراکز عالی، ۶ هزار و ۴۲۰ راننده وسیله نقلیه و پنج هزار و ۱۵۰ راکب موتورسیکلت را آموزش داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتباط معناداری بین موضوعات اقتصادی و وقوع سرقت‌ها در سطح جامعه وجود دارد، گفت: پلیس از تمام ظرفیت خود برای کشف سرقت‌ها استفاده می‌کند.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۶ هزار و ۴۶ سرقت عادی در کرمان رخ داده است، اظهارکرد: در مجموع ۳۱ درصد سرقت‌های رخ داده در این استان، جز سرقت‌های مهم بوده که ۶۰ درصد آن‌ها تاکنون کشف شده است.

وی گفت: ۴۰ درصد سرقت‌های مسلحانه برای سرقت اموالی با ارزش کمتر از ۱۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع قتل در ۹ ماهه امسال ۱۷ درصد کاهش داشته است، افزود: ۹۷ درصد قتل‌های رخ داده در استان کرمان نیز ۹ ماه امسال کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به اهم اقدامات انجام شده در حوزه پلیس امنیت عمومی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: صدور ۱۰۰ هزار و ۶۴۴ جلد گواهینامه، دستگیری ۱۸۹ محکوم تحت تعقیب، متلاشی کردن باند‌های گروگانگیری و دستگیری ۱۱ نفر در این راستا و کشف ۲۰۰ پکیج احتکار شده از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: بازدید از هشت هزار و ۵۵۴ واحد صنفی و صدور اخطار برای یک هزار و ۹۶۹ واحد صنفی متخلف، پلمب ۲ هزار و ۶۹۱ واحد صنفی متخلف و توقیف ۲۲۵ خودرو حامل اتباع غیرمجاز نیز در این حوزه انجام شده است.

سردار بنی اسدی فر گفت: در ۹ ماه امسال در حوزه پلیس وظیفه عمومی رسیدگی به ۲ هزار و ۳۵۲ پرونده مشمولان غایب، یک هزار و ۷۴۴ مورد معافیت کفالت و موارد خاص صدور کارت، ۲ هزار و ۸۴۲ معافیت پزشکی منتج به صدور کارت، چهار هزار و ۵۲۶ معافت تحصیلی دانشجویی و غیره، هشت هزار و ۲۸۴ اعزام به خدمت مشمولان عادی، صدور سه هزار و ۴۲۱ مجوز خروج از کشور دانشجویان و ... و تعویض ۱۰ هزار و ۳۲ کارت پایان خدمت و معافیت انجام شده است.

وی به اقدامات پلیس فتا استان کرمان نیز اشاره و عنوان کرد: طی ۹ ماهه امسال ۸۶۴ جرم در فضای مجازی گزارش و ۸۲۵ مورد کشف و با این اقدامات، ۹۵ درصد جرائم حوزه سایبری کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به افزایش ۴۷ درصدی کشف جرائم پرونده‌های وارده به پلیس فتا در سال جاری اشاره و بیان کرد: وقوع جرائم در این حوزه نیز ۴۶ درصد رشد داشته است.

سردار بنی اسدی فر عنوان کرد: ۳۵ درصد جرائم سایبری در سال جاری مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، ۲۵ درصد کلاهبرداری و ۱۸ درصد مزاحمت اینترنتی بوده است.

وی یادآور شد: انگیزه‌های متهمان جرایم سایبری به ترتیب فراوانی مربوط به انگیزه‌های ضد اخلاقی، انتقام جویی، تسویه حساب‌ها و رقابت‌های شغلی و موارد متفرقه از جمله سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی و ... بوده است.

وی یادآور شد: پلیس فتا استان کرمان در فروردین ماه سال جاری طرح کودک و اینترنت را برگزار کرده که در مجموع یک هزار و ۸۰۰ دانش آموز در این راستا مورد آموزش قرار گرفته اند.

سردار بنی اسدی فر گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز در ۹ ماه امسال یک هزار و ۶۳۰ جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و اصناف با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، چهار هزار و ۷۸۷ خدمات مشاوره فردی در مراکز مشاوره پلیس، ۱۵ مورد تهیه مقاله و تحلیل علمی از جرائم و موضوعات مبتلابه استان، ۱۹۰ هزار مورد چاپ بروشور و کتابچه آموزشی و تولید و انتشار یک هزار و ۹۶۵ خبر پلیس انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بر مدیریت و ساماندهی اتباع افغانستانی در استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: این افراد میهمانانی هستند که صاحبخانه شده اند.

سردار بنی اسدی فر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رسانه‌ها در حوزه آموزش‌های همگانی و انتقال انتظارات مردم و پلیس و احصای ایرادات و نقاط ضعف نقش اساسی بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت جامعه باید حفظ شود ادامه داد: در انعکاس مطالب به جامعه، آرامش مردم و توجه به شرایط کنونی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، زیرا همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر اقدامی انجام دهیم که جامعه متضرر شود، همه آسیب خواهیم دید.
انتهای پیام/ی

پلیس فتا استان کرمان طرح کودک و اینترنت را برگزار کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار