مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۳ بانک در استان طرح تمدید بازپرداخت وام بانکی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۶-۹۷ را اجرا نمی‌کنند و منتظر دستورالعمل از تهران هستند.

قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، سود، کار مزد و جریمه وام‌های کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۶-۹۷ که سر رسید وام آن‌ها ازیکم مهرماه ۹۶ تا ۲۹ اسفند امسال است بخشوده و اصل وام آن‌ها به مدت ۳ سال تمدید شد، اما بانک‌های کشاورزی، ملی و ملت به بهانه انکه هنوز دستورالعمل از تهران دریافت نکرده اند از اجرای این طرح خودداری می‌کنند.

مهدیخانی افزود: این درحالی است استانداری دستورالعمل اجرای طرح را به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد: مشکلات موجود در این طرح فقط مربوط به قزوین نیست و برای رفع ان‌ها در حال پیگیری از تهران هستیم.

مهدیخانی با اشاره به تجمع کشاورزان اسفرورینی گفت: این طرح مشمول همه کشاورزان نمی‌شود و فقط کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که سررسید وام آن‌ها ازیکم مهرماه ۹۶ تا ۲۹ اسفند امسال باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: این استمهال در مرحله نخست، فقط شامل وام تا سقف ۸ میلیون تومان است که البته ممکن است در مراحل بعدی این میزان افزایش یابد.

مهدیخانی افزود: برای اجرای این طرح در کشور ۲ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته، اما سهم استان هنوز از این میزان مشخص نشده است.

به گفته وی، در سال زراعی گذشته بر اثر سرمای بیش از حد و ناگهانی هوا، سیل، خشکسالی و آنفلوآنزای پرندگان، یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان خسارات به بخش کشاورزی استان قزوین وارد شد.

انتهای پیام/ک

  طرح تمدید بازپرداخت وام کشاورزان مشمول همه نمی‌شود

برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.