معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۹۵ درصد معادل ۲ هزار و ۲۵۸ میلیون متر مکعب از سوخت نیروگاه برق شهید رجایی در ۹ ماه امسال گازطبیعی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه هوای پاک، با بیان اینکه در ۹ ماه اول امسال ۹۵ درصد از سوخت نیروگاه شهیدرجایی گازطبیعی بوده است، گفت: با اینکه این نیروگاه در استفاده از گاز طبیعی و کاهش سوخت‌های آلاینده ازت و گازوئیل موفق عمل کرده، اما برای رفع نگرانی مردم ضروری است کارشناسان تاثیرات این نیروگاه را بررسی کنند و گزارشات آن از طریق رسانه‌ها در اختیار عموم قرار گیرد.

فرخ زاد افزود: شرکت گاز استان در جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان در زمینه تولید انرژی‌های پاک، مکان شهرک انرژی در استان مشخص شده است.

معاون عمرانی استاندار گفت: دولت نیز تسهیلات و امتیازات خوبی به متقاضیان ایجاد نیروگاه با انرژی‌های پاک ارایه می‌کند و تا کنون ۱۲۳ مجوز برای احداث نیروگاه با انرژی‌های پاک در استان صادر شده که از این تعداد ۲۲ واحد فعال هستند.

فرخ زاد افزود: باید فعالیت نکردن نیروگاه‌های دیگردر اسرع وقت بررسی شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های استان مبنی بر انسان محوری و طراحی شهر بر مبنای گسترش استفاده از حمل و نقل عمومی و محدود کردن خودرو‌های شخصی است و بر همین اساس مسیر سلامت در اکثر شهر‌های استان احداث شده و در شهر‌های دیگر نیز در اسرع وقت احداث می‌شود.

معاون عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به نزدیکی روز ملی هوای پاک خواستار اختصاص یک روز بدون خودرو دراستان شد.

انتهای پیام/ک

برگزاری جلسه هوای پاک در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.