فیلم داستانی «درختان حماسی» با موضوع اعدام شهید نواب صفوی و یارانش توسط رژیم شاه، پنجشنبه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم داستانی «درختان حماسی» با موضوع اعدام شهید نواب صفوی و یارانش توسط رژیم شاه، پنجشنبه ۲۷ دی از شبکه افق پخش خواهد شد.

سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی طلبه، بنیان‌گذار و رهبر تشکیلات بنیادگرای فدائیان اسلام بود که در مبارزه علیه حکومت ستم شاهی نقش مهمی داشت.

او و سه تن از یارانش به نام‌های مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و محمد واحدی در بامداد ۲۷ دی ماه سال ۱۳۳۴ بر اساس حکم دادگاه نظامی تیرباران شدند.

فیلم داستانی «درختان حماسی» درباره اعدام شهید نواب صفوی و یارانش به دست رژیم شاه است. در این فیلم آخرین لحظات حضور او و هم بندانش در زندان و همچنین تیربارانشان به تصویر کشیده شده است.

روایت فیلم از جایی شروع می‌شود که این چهار نفر از سلول هایشان بیرون می‌آیند و گوشه دیوار به ردیف می‌ایستند؛ در مقابل آن‌ها سربازان اسلحه به دست صف می‌کشند تا تیربارانشان کنند. در همین حال سردسته جوانان، لحظاتی پیش از اعدام خطابه‌ای قرائت می‌کند و در نهایت جوخه شلیک می‌کنند.

گلوله‌های تفنگ تبدیل به لاله‌هایی می‌شوند و روی پرچمی می‌ریزند و در سکانس بعدی، پرچم جمهوری اسلامی در همان محل به اهتزاز در می‌آید و سربازان مقابلش احترام نظامی می‌کنند.

مجید رحمتی، بهروز تنابنده، مهدی شیخ صراف، محمدباقر مفیدی کیا و هادی جعفریان بازیگران این فیلم هستند و مرتضی علی عباس میرزایی نیز آن را کارگردانی کرده است.

«درختان حماسی» را می‌توانید پنجشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این فیلم هم برای پخش در ساعت ۹:۳۰ و ۱۳:۳۰ روز جمعه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار