فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک بهله دال در مرکز حیات وحش این اداره کل در زاهدان تیمار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید ریگی  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تماس همیاران محیط زیست مبنی بر رویت یک بهله دال در اطراف زاهدان محیط بانان این اداره کل به منطقه اعزام و با مشاهده عدم توانایی پرواز این پرنده اقدام به زنده گیری آن کردند.

وی افزود: این پرنده پس از انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش آسیب دیده و انجام معاینات اولیه توسط دامپزشک و تجویز داروی مناسب و طی دوره درمانی تا بازیابی سلامت کامل در این مرکز نگهداری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دال پرنده ایست که در مناطق مرتفع و کوهستانی، دره‌های باز، استپ‌ها و بیابان‌های خشک به سر می‌برد.

وی بیان کرد: پرنده‌ای به نسبت اجتماعی و لاشه خوار است و در زمان تغذیه به طور دسته جمعی دیده می‌شود و زمان زیادی را به جستجوی غذا می‌پردازد.

ریگی بیان کرد: دال، پروازی پرتحرک با بال زدن‌های قوی و آرام دارد و هنگام پرواز گردن بلندش را به طور کامل به داخل شنل گردنی سفیدش فرو می‌برد.

وی گفت: جوجه آوری این پرنده از اواخر بهمن تا اواسط اسفند و با تشکیل کلنی‌های کوچک در پرتگاه‌ها و دره‌های دارای بیرون زدگی‌های صخره‌ای آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

تیمار کردن یک بهله دال در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار