استاندار خراسان جنوبی گفت:مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به مراحل نهایی رسیده است و پس از طی مراحل بعدی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت:دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های اخیر مطالعات عمیق و جدی برای حل مشکل کم آبی و تأمین آب مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است.

وی بررسی وضعیت آب‌های ژرف در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: بارورسازی ابر‌ها از دیگر راه‌هایی بوده که همواره بر آن توجه شده است.  

معتمدیان گفت: انتقال آب از دریای عمان مهمترین طرح بوده که مطالعات این طرح به مراحل نهایی رسیده و جلسه‌ای که به همین منظور اخیرا با حضور معاونان عمرانی استانداری‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، مدیران آب منطقه‌ای و مشاوران طرح انتقال آب در زاهدان برگزار شد، مصوبات خوبی در برداشت.  

استاندار خراسان جنوبی افزود:در این جلسه مقرر شد مطالعات نهایی به وزارت نیرو ارسال شود و در بازه زمانی مشخص نظر کارشناسی و فنی خود را اعلام کنند.  

وی گفت: همچنین مصوب شد برای اجرای عملیات، شورای سیاست گذاری و کمیته تخصصی اجرایی به منظور نظارت بر روند عملیاتی تشکیل شود.

معتمدیان افزود: در ادامه مصوب شد جمع بندی جلسه با امضای سه استاندار برای طی کردن مراحل بعدی به وزارت نیرو و کمیسیون عمران ارسال شود.  

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسافت لوله گذاری این طرح که از دریای عمان و چابهار آغاز شده، یک هزار و ۵۹۰ کیلومتر است که در برنامه زمانی پیش بینی شده پنج ساله به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مشکل آب و خشکسالی‌های پی در پی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم براساس برنامه پیش بینی شده طرح انتقال آب از دریای عمان، با آغاز اجرای عملیات این طرح در سال جاری تا سه سال آینده آب به خراسان جنوبی و مرکز استان برسد.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی نزدیک به ۲ دهه با خشکسالی درگیر است و سومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می‌رود.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی تا سه سال دیگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.