مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:در این المپیاد ایمنی ۱۹۱۰ نفر ثبت نام کردند که تعداد ۱۳۱۲ نفر در مرحله اول شرکت نمودند .

تجلیل از برگزیدگان اولین المپیاد ملی ایمنی/ روزانه سه کارگر در کشور دچارحادثه می شوندبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: افزایش سطح اطلاعات عمومی و اختصاصی مسئولین ایمنی کار، توجه مدیران عاملان شرکت‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی ارتقاء سطح ایمنی شرکت‌ها و به روز شدن علم بازرسی‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این المپیاد بوده است.

وی از راه یابی ۵۸ نفربه مرحله دوم المپیاد خبرداد.

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز دراین جلسه به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: در سال آینده ۶۰ هزار میلیارد به منظور حفظ اشتغال موجود پیش بینی شده است.

وی افزود: با این سرمایه گذاری امیدواریم هیچ گونه چالشی در بحث تعطیلی واحد‌های تولیدی نداشته باشیم.

حسن پور به بیمه تامین اجتماعی کارگران اشاره کرد و گفت: تا پایان برنامه ششم ۱۰۰ درصد جامعه هدف تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار کارگر در استان کرمان داریم، افزود: کم‌ترین بحث آموزش، بیمه و سلامت را در کارگاه‌ها داریم و متاسفانه به طور متوسط در کشور روزانه ۳ کارگر دچار حادثه می‌شوند.

حسن پور با اعلام اینکه هزار نفر فوتی در محیط‌های کارگری در سال داریم افزود: باید بحث ایمنی و سلامت را مسئولین ایمنی در دستور کار خود قرار دهند.

مظفری مدیرکل بازرسی وزارت کار نیز دراین جلسه گفت: هرگونه اقدام در حوزه ایمنی کار بسیار ارزشمند خواهد بود و نتایج خوبی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در چند سال اخیر در این حوزه انجام شده است افزود: میزان فوتی ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل بازرسی وزارت کشور گفت: ۱۲ درصد قانون کار به موضوع ایمنی و سلامت اختصاص دارد و این مطلب یعنی بحث ایمنی و سلامت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

تجلیل از برترین های المپیاد ایمنی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار