از بامداد امروز بارش برف در ارتفاعات جیرفت در دو گردنه برفگیر امیر المومنین و سربیژن ساردوئیه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از اعزام و حضور ۳۰ تیم راهداری در ۳ گردنه برفگیر جیرفت با حضور ۴۵ نفر راهدار خبر داد.

مسعود جمیلی افزود: از بامداد امروز و نیمه شب گذشته راهداران در دو گردنه امیر المومنین و سربیژن ساردوئیه جیرفت در حال نمک و شن پاشی هستند تا تردد ایمنی را برای خودرو‌ها ایجاد کنند.

وی از حضور نیرو‌های راهداری و ماشین آلات برف روبی در محور ساردوئیه رابر خبر داد وگفت: تیم‌های نمک پاشی و بازگشایی مسیر در این محور‌ها حضور دارند.

جمیلی بیان کرد: تمام تجهیزات راهداری زمستانی در محور‌های برفگیر مستقر و راهداران در آماده باش کامل به سر می‌برند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به تداوم بارش‌ها به ویژه برف تا نیمه شب امشب در ارتفاعات جیرفت از رانندگان خواست علی رغم حضور راهداران در گردنه‌ها و محور‌های برفگیر برای نمک پاشی و باز نگاه داشتن محور‌ها در صورت ضرورت تردد حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

مسعود جمیلی از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد و گذر از مناطق کوهستانی شهرستان جیرفت را دارند خواست قبل از حرکت به سمت مقصد با تماس از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند و در صورت ضروری نبودن سفر از تردد و مسافرت‌های شب هنگام خود داری کنند.

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با گلایه از عدم به همراه داشتن زنجیر چرخ توسط رانندگان در گردنه سربیژن ساردوئیه گفت: در حال حاضر ۱۲ دستگاه راهداری در محور‌های برفگیر ساردوئیه در حال فعالیت هستند که عملا برخی تردد‌های غیر ضرور و گردشگری در هنگام بارندگی سبب کندی عملیات راهداری می‌شود.

مهدی امیر حیدری با اشاره به آماده باش نیرو‌های راهدار در ۲ راهدار خانه جبالبارز و سربیژن گفت: با توجه به اضافه شدن دو دستگاه نمک و شن پاش به تجهیزات راهداری کار نمک و شن پاشی با دستگاه انجام و در صورت ضرورت توسط راهداران به صورت دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

در حال حاضر ۱۲ دستگاه راهداری در محور‌های برفگیر ساردوئیه در حال فعالیت هستند

برچسب ها: حمل و نقل ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار