رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که قانون اساسی به عنوان خط قرمز در گفتگوهای صلح لحاظ خواهد شد.

داوودزی: «قانون اساسی» خط قرمز ما در گفتگوهای صلح استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عمر داوودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان و نماینده ویژه اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در امور منطقه ای برای اجماع صلح اعلام کرد که قانون اساسی به عنوان خط قرمز در گفتگوهای صلح لحاظ خواهد شد.

داوودزی در نشست مشترک با نمایندگان برخی از نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران در کابل تاکید کرد که برای گفتگو با گروه طالبان بهتر است که تیم مذاکره‌کننده یک تیم حکومتی باشد تا دچار اختلاف نظر نشوند.

وی با ارائه جزئیات سفر اخیر خود به پاستان گفت در جریان این سفر ضمن دیدار با وزیر خارجه پاکستان، با برخی از رهبران مذهبی این کشور نیز دیدار و در مورد روند صلح افغانستان بحث و گفتگو کرده است.

به گفته وی، بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان به شمول مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای پاکستان موضع خود را نسبت به جنگ در افغانستان تغییر داده اند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان افزود: رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان نیز از گروه طالبان خواسته اند تا مذاکرات مستقیم صلح با حکومت افغانستان را آغاز کنند.

گفتنی است که داوودزی 18 جدی/ دی ماه برای گفتگو با مقامات پاکستانی به اسلام آباد رفته بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.