وزیر کشور سابق افغانستان در پیامی جنگ طلبی پاکستان را در واقعه تورخم نکوهش کرده و خواستار مبارزه سربازان وطن با سیاست های تجاوزگرانه اسلام آباد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،محمد عمر داوودزی وزیر کشور/داخله سابق افغانستان در پیامی جنگ طلبی پاکستان را در واقعه تورخم نکوهش کرده و خواستار مبارزه سربازان وطن با سیاست های تجاوزگرانه اسلام آباد شد.

داوودزی: خبر ها حاکی است که اخیراً قوای مسلح دولت پاکستان یکبار دیگر از اصول و تعهدات پافراتر گذاشته و به ساختن تاسیسات و انجام برخی تحرکات پرداخته است.

این نخستین اقدام غرض آلود و نادرست دولت پاکستان نبوده و همیشه عملکرد های چون انداخت راکت، آزار و اذیت افغان ها در پاکستان، ایجاد مزاحمت ها برای تاجران و مردم در تورخم و امثال آن داشته است.

افزون بر مسایل بالا، یکی از روشن ترین خلاف کاری های دولت پاکستان این است که در خاک خود برای طالبان و تروریستان زمینۀ فعالیت های تروریستی را فراهم نموده است.

چنانکه، به صورت آشکار شورا ها و گروه های متعدد طالبان و دشمنان مردم افغانستان در خاک پاکستان تجهیز، آموزش و تمویل می گردند. دلایل اظهر من الشمس درین زمینه وجود دارد.

مردم و قوای مسلح افغانستان همیشه این گونه اقدامات و عملکرد های نادرست دولت پاکستان را تحمل کرده و خواستار حل آن ها از راه های گفتگو و مذاکره بوده اند.

اما دولت پاکستان ازین حالت نیز استفادۀ نادرست کرده و هیچ احترامی به آن نداشته است.

دولت پاکستان در تمام این گونه موضوعات همیشه از تحمل مردم افغانستان استفاده نموده و به اقدامات نادرست خود ادامه داده است.

من بارها گفته ام که دولت پاکستان در موضوع صلح هیچگاه صداقت نداشته و همیشه دورنگی را پیشه نموده است.

اقدامات اخیر قوای مسلح پاکستان سبب شد که قوای شجاع ما واکنش نشان داده و از تمامیت ارضی کشور با شجاعت تمام دفاع نموده از اقدامات نادرست و خلاف اصول دولت پاکستان جلوگیری نماید.

مردم ما باید از قهرمانان سرحدی خود که در برابر تجاوز دولت پاکستان سینه سپر کرده اند و در حادثۀ اخیر شهید و زخمی داده اند از حمایت همه جانبه دریغ نورزند.

دولت و مردم افغانستان پس ازین به هیچ کشور اجازه دست اندازی نمیدهد و دولت پاکستان باید بداند که بیشتر ازین تحمل ما را به آزمایش نگیرد.

شفقنا نوشت: پس ازین، هر امر نادرست دولت پاکستان با واکنش شدید ملت افغانستان مواجه خواهد گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.