فرماندار شهرستان گناوه از اجرای طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های خدمات درمانی به صورت آزمایشی در شهرستان گناوه خبر داد.

سید علی پاکنژاددر دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت : خوشحال هستیم که شهرستان گناوه امسال به عنوان پایلوت برای خدمات الکترونیکی بیمه سلامت انتخاب شده است.

وی افزود: ایران ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد، اما مردم بیش از ۸۰ میلیون دفترچه بیمه دارند, بعضی از مردم دو یا سه دفترچه دارند که با الکترونیکی شدن دفترچه‌های اضافی حذف و عدالت در بین مردم رعایت می‌شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: بیمارستان‌های گناوه همکاری خوبی با بیمه‌ها دارند و بیماران این شهرستان مشکل خاصی برای بیمه در بیمارستان‌ها ندارند که این امر مایه افتخار است.

                          اجرای طرح دفترچه‌های الکتریکی خدمات درمانی در شهرستان گناوه 

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های خدمات درمانی امسال به صورت آزمایشی در شهرستان گناوه اجرا می‌شود.

دکتر پرویز رمضانی بیان کرد: امسال در نظر داریم دفترچه‌های بیمه را حذف کنیم و خدمات را به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه دهیم به طوری که نسخه به صورت الکترونیکی در مطب پزشک نوشته می‌شود و داروخانه بر اساس همین نسخه به بیمار دارو می‌دهد.

دکتر رمضانی تاکید کرد: از خصوصیات این طرح این است که چنانچه داروخانه یک یا چند دارو را نداشته باشد بیمار می‌تواند دارو‌های موجود در داروخانه را بگیرد و با مراجعه به داروخانه دیگر و ارائه کد ملی دارو‌های باقی مانده را دریافت کند و دیگر نیازی به مراجعه دوباره به پزشک برای عوض کردن نسخه نیست.

وی ادامه داد: چنانچه دارویی با داروی دیگر تداخل داشته باشد سامانه اجازه ثبت دارو را به پرشک نمی‌دهد و اگر در هفته‌های گذشته بیمار دارویی را مصرف می‌کرده، پزشک متوجه می‌شود و دیگر آن دارو را تجویز نمی‌کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه این طرح در بعضی از استان‌ها در حال اجراست، گفت: ما نیز در استان بررسی‌هایی انجام داده‌ و تعداد بیمه شدگان موجود در شهرستان‌ها را بررسی کرده‌ایم و  به این نتیجه رسیدیم که شهرستان گناوه برای اجرای این طرح به صورت آزمایشی مناسب است.

انتهای پیام/م

طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های خدمات درمانی در شهرستان گناوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.