همتی از کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز خبر داد و گفت: بانک مرکزی نیاز‌های ارزی مردم و فعالان اقتصادی رابا قدرت تأمین می‌کند.

بانک مرکزی نیاز‌های ارزی مردم و فعالان اقتصادی را با قدرت تأمین می‌کندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست دوره‌ای رییس کل بانک مرکزی با اساتید وصاحب نظران اقتصادی، موضوعات روز حوزه پول و ارز کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم تداوم اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز تاکید شد.

در این جلسه رییس کل این بانک با اشاره به فشار‌های اقتصادی وجنگ روانی و تبلیغاتی دولت امریکا و متحدانش برای برهم زدن تعادل بازار ارز از کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز خبر داد و برنامه‌های خود را تشریح کرد.

همتی با تاکید بر اینکه ثبات نسبی در بازار حاکم است گفت: بانک مرکزی با قدرت نیاز‌های واقعی مردم و فعالان اقتصادی را تأمین می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده روند تامین و صدور حواله‌های ارزی از طریق کشور‌های مختلف بسط یافته است.

همتی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روز‌های آینده و نیز آغاز فرآیند‌های اجرایی ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در کنار برنامه ریزی‌های انجام شده برای اصلاح نظام پولی کشور نویدبخش استمرار ثبات در بازار پول و ارز کشور است.

در ادامه این نشست صاحب نظران اقتصادی با قدردانی از اقدامات موثر بانک مرکزی در ایجاد آرامش در بازار ارز خواستار استمرار نظارت این بانک در این بازار شدند و به تشریح دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

روند تامین و صدور حواله‌های ارزی از طریق کشور‌های مختلف بسط یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
تاوقتی نقدینگی توطلاسنگ بشه ودرگردش نباشه تولیدچرخش نمیچرخه حتی بازاروام بانکی هم مشکل دارمیشه ازنوع ربوی میشه.نقدینگی چیزی نیست که بشه باهاش شوخی کرد.
-
عباس گودرزی
۱۰:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
سلام بانک مرکزی اگر ادعای قدرت می کند نقدینگی را ( اعم از ارز، سکه و ریال ) از بین مردم جمع و چاپ اسکناس را حذف و مبادلات را اعتباری یا کارتی نماید تا هم فقیر و غنی مشخص شود و هم سرمایه های انباشته در منازل اختلاسگران به سمت تولیدو پویایی جامعه رود .
آخرین اخبار