رئیس کل بانک مرکزی با ترخیص بدون انتقال ارز خودرو‌های وارداتی که بعداز ۱۶مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده اند مخالفت کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی با ترخیص خودرو‌های وارداتی بدون انتقال ارز مخالفت کردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رئیس کل بانک مرکزی با ترخیص بدون انتقال ارز خودرو‌های وارداتی که بعد از ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده اند مخالفت کرده است بنابراین دولت اجازه ورود بدون انتقال ارز خودرو‌های وارد شده به گمرک به تاریخ بعد از سیاست‌های جدید ارزی را نخواهد داد.

 در روز‌های اخیر مصوبه هیئت دولت در خصوص لغو ممنوعیت ثبت سفارش خودرو‌های وارد شده به گمرکات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ شد. بعد از ابلاغ این مصوبه مباحث مختلفی در خصوص آن مطرح شده است.

بعد از تغییر سیاست‌های ارزی از خرداد ماه امسال  بر اساس مصوبه دولت واردات بیش از ۱۳۳۰ قلم کالا از جمله خودرو به کشور ممنوع شده است، این در حالی است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار ارز دولتی در ۳ ماهه نخست سال برای واردات خودرو تخصیص داده شده، اما بعد از ممنوعیت واردات، عملاً قسمت مهمی از خودرو‌های وارد شده به گمرک امکان ترخیص پیدا نکرد.

همچنین در موضوع ثبت سفارش‌های فاقد اعتبار که در سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده بود حدود ۶۵۰۰ خودرو با ثبت سفارش‌های جعلی وارد کشور شدند که از این تعداد حدود ۱۹۰۰ دستگاه ترخیص و نزدیک به ۱۴۰۰ دستگاه نیز در محوطه‌های گمرکی توقیف شد.

بر اساس اطلاعاتی که نخستین بار منتشر شد، ۱۳ هزار خودرو در محوطه‌های گمرکی دپو شده است که طبق اعلام مسئولان ذیربط با مصوبه مذکور سازوکار لازم برای ترخیص این خودرو‌ها ایجاد شده است. واردات خودرو به همراه بیش از ۱۳۰۰ قلم کالای دیگر از خرداد ماه امسال با قرار گرفتن در گروه ۴ کالایی ممنوع شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۲:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
معلوم نیست متولی واردات و صادرات و تجارت خارجی بانک مرکزی هست یا وزارت صمت هر کدام یک ساز میزنند دنیا ما را تحریم نکرده بلکه خودمان خودمان را تحریم کردیم آنزمان که باید مدیریت کنیم نکردیم حال که میلیاردها اموال در گمرکات در حال خاک خوردن هست هر کدام از سازمانها یک ساز میزنند با دپو شدن کالاها و تاخیر در ترخیص آیا دود آن به چشم مصرف کننده نمیرود و این سرمایه ملی که دپو شده خسارت برای کشور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۷
الان با گذشت يك سال و اندي نه تنها ماشيني تحويل ندادند بلكه با وقاحت تمام نيز شركت از پاسخ دادن طفره ميره
آخرین اخبار