نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد نزدیک به ۷۰ درصد از مردم آمریکا با اعلام حالت فوق‌العاده از سوی رئیس‌جمهور این کشور به منظور ساخت دیوار مرزی مخالف هستند.

مخالفت نزدیک به ۷۰ درصدی آمریکایی‌ها با اعلام حالت فوق‌العاده از سوی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، براساس نتایج یک نظرسنجی جدید نزدیک به ۷۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف اعلام حالت فوق‌العاده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با هدف ساخت دیوار مرزی مکزیک هستند.

۶۹ درصد از کسانی که در نظرسنجی هیل- هاریکس شرکت کردند، با برنامه رئیس جمهور آمریکا برای اعلام حالت فوق‌العاده برای تحقق برنامه ساخت دیوار در مرز مشترک این کشور با مکزیک مخالفت کردند. تنها ۳۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالفتی با این برنامه جنجالی ترامپ نداشتند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا تهدید کرده در صورت ادامه یافتن تعطیلی دولت، به علت عدم توافق بر سر بودجه مرزی، در این کشور حالت فوق‌العاده اعلام می‌کند. نظرسنجی هیل- هاریکس مخالفت گسترده در میان مردان، زنان و تمامی گرو‌های نژادی با برنامه رئیس جمهور آمریکا را به نمایش گذاشت. 

نزدیک به یک چهارم دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دنبال بن بست بوجود آمده میان کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات در خصوص درخواست ترامپ برای تامین بودجه ۵ میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی در تعطیلی به سر می‌برد. کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه‌ای را به تصویب برساند. دموکرات‌ها مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد کردند.

نظرسنجی هیل- هاریکس در روز‌های ۱۲ و ۱۳ ژانویه از بیش از هزار نفر انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار