در پی تعطیلی ۲۴ روزه دولت آمریکا جلسه دادگاه ۴۲ هزار و ۷۲۶ مهاجر غیرقانونی لغو شده است و در صورتی که روند تعطیلی دولت ادامه یابد هر هفته حدود ۲۰ هزار جلسه دادگاه مهاجران لغو خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جلسه دادگاه بیش از ۴۲ هزار مهاجر غیرقانونی در پی تعطیلی دولت آمریکا، لغو شد.

مطالعات دانشگاه سیراکیوس که در زمینه داده‌های مهاجرت تحقیق می‌کند حاکی از آن است که در پی تعطیلی ۲۴ روزه دولت آمریکا جلسه دادگاه ۴۲ هزار و ۷۲۶ مهاجر غیرقانونی لغو شده است و در صورتی که روند تعطیلی دولت ادامه یابد هر هفته حدود ۲۰ هزار جلسه دادگاه مهاجران لغو خواهد شد.

بسیاری از جلسه‌های دادگاه‌های مهاجرت به علت تعطیلی دولت آمریکا لغو شده و قضات صرفا به پرونده مهاجران بازداشت شده رسیدگی می‌کنند. دادگاه‌های مهاجرت زیر نظر وزارت دادگستری آمریکا عمل می‌کنند و در پی تعطیلی دولت، این وزراتخانه نیز فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.

قاضی اشلی تبادور، رئیس انجمن ملی قضات مهاجرت به سی ان ان گفت: دقیقا مشخص نیست که هر روز چند جلسه دادگاه لغو می‌شود، اما برآورد‌های ما نشان می‌دهد تعداد آن به روزانه چند صد پرونده می‌رسد.

همزمان با تعطیلی دولت و لغو جلسات دادگاه مهاجران، وزارت دفاع آمریکا [پنتاگون] از اعزام و استقرار نیرو‌های بیشتر در مرز‌های جنوبی آمریکا خبر داد. گفته می‌شود در پی تعطیلی دولت عملکرد بخش‌های نظارت بر تردد مرزی کاهش یافته است و این روند احتمال ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا را بیشتر می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعتراض به عدم تصویب بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری در کنگره، دولت را تعطیل کرد. تعطیلی دولت آمریکا روز یکشنبه وارد چهارمین هفته خود شد و طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ این کشور را رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار