فن‌بازار منطقه‌ای بوشهر به عنوان مکانی برای عرضه و تقاضای محصولات فناورانه کار خود را آغاز کرد.

فن‌بازار منطقه‌ای بوشهر آغاز به کار کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری پردیس (متولی فن‌بازار ملی ایران) گفت: از پنج سال پیش تا کنون در ۱۸ استان کشور فن‌بازار راه اندازی شده است و امیدواریم که تا پایان سال دو استان دیگر هم به این تعداد اضافه شوند.

حسین صابری افزود: بقیه استان‌ها نیز تا سال ۱۴۰۰ صاحب فن‌بازار منطقه‌ای می‌شوند.

وی بیان کرد: فن‌بازار ملی ایران سال ۸۲ تاسیس شد و سال ۸۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ کرد و بر همین اساس پارک علم و فناوری پردیس که زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، اجرای آن را بر عهده گرفت.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری پردیس ادامه داد: در فن‌بازار آن‌هایی که فعالیت فناورانه دارد و می‌توانند این فعالیت را ثبت کنند به سرمایه گذاران معرفی می‌شوند، به عبارت دیگر فن‌بازار نهادی است برای ارزش گذاری فعالیت‌های فناورانه و مبادله آن.

صابری یادآور شد: کارگزاران بخش خصوصی برای این گونه مبادله‎ها آموزش دیده‌اند و توانایی برقراری ارتباط میان متقاضی و عرضه‌کننده محصولات را دارند.

در همین حال سید علی جعفری مدیر فن‌بازار منطقه‌ای بوشهر نیز گفت: این فن‌بازار محیطی مناسبی برای عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های متقاضی این محصولات فراهم می‌کند؛ محیطی که پیش از این وجود نداشت.

انتهای پیام/ک

فن‌بازار منطقه‌ای در ۱۸ استان ایجاد شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.