رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: با توجه به علاقمندی دانش آموزان نسبت به رشته‌های هنری هنرستان هنر‌های زیبا و موسیقی دراین شهرستان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد مهرافزون رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد  اظهارداشت: با توجه به رشد و گسترش توسعه صنعت و تکنولوژی درکشور نیاز به نیروی کارآمد و متخصص برای مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی افزایش یافته است.

وی گفت: متولیان هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای باید تمام تلاش خود را به کار برده تا افرادی آگاه وماهربه تکنولوژی روز و کارآمد را تربیت و درچرخه سازندگی کشور وارد نمایند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در دنیای امروزی یکی از آرمان‌های جوامع بشری قرار گرفتن در مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار است که یکی ازعوامل مهم برای رسیدن به این مهم توجه ویژه به رشته‌های کار ودانش و فنی وحرفه‌ای درسطح هنرستان‌ها است.

مهر افزون با تاکید براهمیت و نقش ویژه و موثر هنرستان‌ها در بهبود و ضعیت تولید و اشتغال زایی در جامعه اضافه کرد: هنرستان‌های کار و دانش نقش مهمی در دانش بنیان کردن اقتصاد کشور دارند.

وی ادامه داد: طرز فکر درستی درگذشته نسبت به دانش آموزانی که درهدایت تحصیلی به سمت کار و دانش گرایش پیدا می‌کنند وجود نداشت و اکنون این طرز تفکرغلط، اصلاح شده، زیرا درجهان امروزی موفقیت از آن کشور‌هایی است که دارای اقتصاد دانش بنیان هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب براقتصاد دانش بنیان افزود: باید ازاقتصاد تک محصولی خارج و به سمت اقتصادی مبتنی برعلم، دانش و خلاقیت‌های نخبگان جامعه گام برداریم.

مهرافزون بیان کرد: دانش آموزان ایرانی در حقیقت جز شاخص‌ترین استعداد‌های جهان محسوب می‌شوند و همه ساله تعدادی از رتبه‌های برتر المپیاد‌های جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های جذب دانش آموزان و هنرآموزان برای هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای هدایت تحصیلی صحیح آن‌ها درمتوسطه دوره اول است، زیرا استعداد یابی درست و براساس علاقه دانش آموزان موجب سوق دادن آن‌ها به سمت بازار کار و اشتغال مفید می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پل مستحکم بین مدرسه، جامعه و بازار کار است.

مهر افزون اظهارداشت: برای درآمدزایی هنرستان‌ها به علت نیاز به تجهیزات لازم و مصارف هزینه‌های گزاف طرح پیشنهادی تجاری قسمتی از هنرستان شریف را جهت اخذ مجوز و تغییر کاربری تجاری به اداره کل اعلام کرده ایم در صورت موافقت نسبت به احداث آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/م

هنرستان هنر‌های زیبا در بروجرد راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار