مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان ازاجرای ۲۵۱هزارنفرساعت برنامه آموزشی برای زندانیان استان طی ۱۰ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رحمن قلاوند مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی مورد نیاز زندانیان لرستانی، اظهار کرد: بر اساس سند مهارت در سال ۹۶، برنامه آموزشی در زندان‌های استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه نخست امسال در زندان شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد و دورود برنامه‌های آموزشی اجرا شده‌است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان هدف از اجرای برنامه‌ها را حفظ آمادگی و بازتوانی زندانیان عنوان کرد و افزود: هدف فنی‌وحرفه‌ای از این آموزش، حفظ آمادگی و بازتوانی کسانی است که برای مدت موقتی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کنند.

قلاوند بیان داشت: این افراد پس از سپری‌کردن دوران محکومیت به جامعه و کانون خانواده برگشته، لذا بایستی در این افراد آمادگی نسبی برای فعالیت مجدد به وجود آید.

وی از اجرای ۲۵۱ هزارنفرساعت برنامه آموزشی برای زندانیان استان طی ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: اجرای ۳۰۰ هزارنفر ساعت برای سال ۹۶ در سند مهارت تنظیم شده که تاکنون ۲۵۱ هزار آن تحقق یافته و مابقی نیز تا پایان سال عملی می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان یادآورشد: طی این مدت یک هزار و ۶۵ نفر اعم از زندانیان مرد و زن استان تحت پوشش آموزش قرار گرفتند.

قلاوند با بیان اینکه مهارت‌ها بیشتر در رشته‌های نجاری، صنایع‌دستی و خیاطی بوده، اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص زندان تنها آموزش برخی رشته‌ها امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد در افرادی که بر اثر انجام یک بزه در زندان به سر برده و طی این مدت مهارتی را آموختند نسبت به افراد مهارت نیاموخته برگشت به بزه کمتری دارند.

انتهای پیام/م

اجرای ۲۵۱ هزارنفرساعت برنامه آموزشی برای زندانیان لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.