فرماندار بم گفت: صادرات خرمای مضافتی شهرستان بم در مقایسه با پارسال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شسهوار پور فرماندار بم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار تن خرمای مضافتی از بم به ۴۷ کشور جهان افزایش صددرصدی صادرات خرمای بم صادر شده است درحالیکه مجموع صادرات این محصول در سال گذشته ۲۴ هزار تن بود که به ۲۵ کشور صادر شد.

شسهوار پور با اشاره به اینکه سالیانه ۲۰۰ هزار تن خرما در نخلستان‌های شرق استان کرمان تولید میشود گفت: مرغوب‌ترین خرمای مضافتی دنیا در شرق استان کرمان و به خصوص در بم تولید میشود.

آزمون رئیس اداره استاندارد شهرستان بم نیز با اشاره به اینکه امسال بیشترین محموله‌های صادراتی خرمای بم به کشور‌های هندوستان و امارات صادر شد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰۰ گواهینامه صادراتی برای محموله‌های خرما ارائه شده است.

محمد حسین اکبری نایب رئیس انجمن خرمای استان کرمان هم درآمد ارزی حاصل از صادرات خرمای بم را ۱۰۰ ملیون دلار اعلام کرد و گفت: در بین خرما‌های صادراتی کشور، خرمای بم بیشترین میزان ارز آوری را دارد.

مهمترین مشکل صادر کنندگان محصول خرما در بم اکنون، تفاوت نرخ ارز است امسال این محصول توانسته در بازار‌های بین المللی با خرما‌های دیگر کشور‌ها رقابت کند.

انتهای پیام/ی

صادرات خرما در بم افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار