رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت:۱۲ هزار قالی باف استان متقاضی بیمه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در استان ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه قالی بافی هستند اما از دو سال گذشته تاکنون این بیمه متوقف شده و هیچ سهمیه جدیدی اعلام نشده است.

وی  افزود: علت اصلی توقف بیمه قالی بافی از دو سال پیش تاکنون عدم پرداخت سهم دولت و در نظر نگرفتن بودجه سالانه برای این موضوع است.

کامیابی گفت: در بیمه قالی بافان سهم پرداختی بیمه برای بافنده ۷ درصد تعیین شده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان افزود: به مرکز ملی فرش نامه نگاری کردیم و حتی از استانداری نیز این موضوع در تهران پیگیری شده، اما هیچ نتیجه‌ای تاکنون نداشته است.

وی گفت: در ابتدای آغاز طرح ۵ هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه استان بود که اکنون با بازنشسته شدن و حذف برخی افراد این رقم به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

کامیابی همچنین با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی در استان و از بین رفتن کشاورزی و دامداری در بسیاری روستا‌ها افزود: بافنده‌ها در استان از سر اجبار قالی بافی را ادامه می‌دهند و با درآمد روزی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان حداقل معاش را نیز به سختی تأمین می‌کنند.

درویشی مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز در این باره گفت: مصوبه مجلس برای بیمه قالی بافان و شاغلان صنایع دستی مربوط به سال ۸۸ است و باید اعتبار جدید در بودجه سالانه دیده شود تا بتوانیم افراد جدید جذب کنیم.

وی افزود: افرادی که بیمه هستند نیز باید فعال باشند و به موقع حق بیمه خود را پرداخت کنند تا بیمه شان قطع نشود.

درویشی اظهار کرد:در خراسان جنوبی ۵۰ هزار بافنده فرش دستباف وجود دارد.

انتهای پیام/غ

۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در خراسان جنوبی

برچسب ها: بیمه ، اتحادیه فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.