داوود آجرلو تهیه کننده ویژه برنامه «چهل شاهد» گفت:این برنامه سعی می کند تا با مرور توفیقات فرهنگی انقلاب، چهره‌های شاخص در هر رشته را معرفی کند.

روایت توفیقات فرهنگی انقلاب اسلامی در «چهل شاهد»داوود آجرلو تهیه کننده ویژه برنامه «چهل شاهد» که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از شبکه آموزش به روی آنتن رفته است، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این برنامه گفت: برنامه «چهل شاهد» به نوعی یک روایت فرهنگی از کارنامه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران است و در هر قسمت در حوزه‌های مختلف فرهنگی به سراغ متخصصان هنرمند هر رشته از جمله معماری، نقاشی و هنر‌های تجسمی می رود.

وی با بیان اینکه این برنامه سعی می کند تا با مرور توفیقات فرهنگی انقلاب، چهره‌های شاخص در هر رشته را معرفی کند، بیان کرد: در هر برنامه سعی کردیم به دیدار یک هنرمند برویم و درباره مهارت و تخصص او گفتگو کنیم و به نوعی آن را به مخاطبان آموزش بدهیم.

تهیه کننده برنامه «چهل شاهد» با بیان اینکه وضعیت فرهنگی قبل و بعد از انقلاب را نیز مورد بررسی قرار داده ایم، افزود: هر قسمت برنامه به نوعی مستند پرتره یک هنرمند است البته در برنامه آیتم‌های جذابی هم تدارک دیده شده که سابقه هنر و موضوع هر قسمت را تشریح می‌کند.

وی افزود:علیرغم اینکه انقلاب اسلامی ریشه فرهنگی داشته و تغییر و تحولات پس از انقلاب هم بیشتر محتوایی و فرهنگی بود، اما کمتر به این موضوع پرداخته شده که  ما سعی کردیم با این برنامه نقشی موثر در این خصوص داشته باشیم.

آجرلو در پایان گفت: برنامه «چهل شاهد» در ۴۰ قسمت تدارک دیده شده است که هر شب ساعت ۲۲ به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

گفتنی است برنامه «چهل شاهد» به همت گروه آموزش‌های عمومی، به تهیه کنندگی داوود آجرلو، کارگردانی ابراهیم معماریان، با اجرای فرهود شکرایی و به روایتگری ابوالفضل اینانلو از ۱۷ دی ماه هر شب، ساعت ۲۳ از شبکه آموزش پخش می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار