مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ و کولاک دید افقی در گردنه‌های قره بلاغ و زمزیران این شهرستان را به کمتر از ۱۰ متر کاهش داد.

مه غلیظ دید افقی در گردنه‌های مهاباد را به ۱۰ متر کاهش دادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم عبدالله پوری مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: به دلیل مه غلیظ، بارش برف و کولاک شدید و کاهش  دید افقی در گردنه‌های زمزیران در محور مهاباد - سردشت و قره بلاغ در محور مهاباد - بوکان ، تردد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست،

وی افزود: هم اکنون ماموران راهداری مشغول نمک پاشی و برف روبی این مسیر‌ها هستند، اما با توجه به تداوم بارش ها، رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

عبدالله پور ادامه داد: رانندگان از سفر‌های غیرضروری تا پایداری هوا در این محور اجتناب کنند و در صورت تردد به زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

 مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته ماموران راهداری در چند نوبت محور‌های کوهستانی و مرتفع این شهرستان را از جمله جاده جانداران و چومل برف روبی و نمک پاشی کردند.

عبدالله پوری از رانندگان خواست هنگام تردد در این محور‌ها ضمن استفاده از چراغ مه شکن، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ راهداری مهاباد از وضعیت جاده‌های این شهرستان مطلع شوند.

وی با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه‌های این شهرستان، افزود: چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

بر اثر ورود یک سامانه بارشی از روز یکشنبه به آذربایجان غربی، بارش برف و باران بیشتر مناطق جنوبی آذربایجان غربی را فرا گرفته است و طبق اعلام هواشناسی این ناپایداری هوا تا اواخر امروز دوشنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/ج

کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.