‌فرمانده پدافند هوایی شمالغرب گفت: روزانه ۷۰۰ سورت پرواز در امنیت کامل بر فراز آسمان شمالغرب کشور انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  امیرعباس عظیمی فرمانده پدافند هوایی شمالغرب در نشست با فرماندار شهرستان گرمی گفت: آسمان ایران براساس اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی جزو امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیاست که روزانه بیش از یک هزار سورت پرواز در این آسمان با امنیت کامل انجام می‌شود.

وی به استقرار پدافند هوایی در شمالغرب کشور اشاره و افزود: وظیفه ما کنترل امنیت پرواز‌های انجام شده در این مسیر است که سعی می‌کنیم با تامین امنیت کامل پرواز‌ها را مورد رصد قرار داده و زمینه انجام شایسته این پرواز‌ها را مهیا کنیم.

فرمانده پدافند هوایی شمالغرب گفت: یکی از ایستگاه‌های فعال مربوط به رادار گرمی است که ما در این منطقه مرزی ضمن رصد دقیق پرواز‌های پهپاد‌های اسرائیلی که در کشور آذربایجان حضور دارند؛ سعی می‌کنیم تا اجازه کوچکترین حرکت و تحرک غیرمجاز به این پهپاد‌های را در مناطق مرزی ندهیم.

عظیمی افزود: سعی و تلاش ما در پدافند هوایی بر این است تا بتوانیم امن‌ترین و مطلوب‌ترین شرایط پرواز را برای هواپیما‌های داخلی و خارجی براساس اعلام مجموعه‌های فعال در این حوزه انجام داده تا به شایستگی این هدف‌گذاری‌ها به ثمر بنشیند.

فرماندار گرمی نیز به وجود ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک اشاره کرد و گفت: ما در این شهرستان شرایط خوبی را برای فعالیت مجموعه پدافند غیرعامل فراهم می‌آوریم.

بهشتی تصریح کرد: برای تامین زمین موردنیاز پرسنل پدافند هوایی در حریم رادار قول مساعد می‌دهیم تا همکاری نزدیکی را در این زمینه با مسئولان امر داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ی

 

برقراری پروازها در امنیت کامل

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.