جشن گلریزان شهرستان رفسنجان با حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان، رئیس دادگستری، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار، مسئولین و جمع کثری از خیرین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: بدلیل  آگاهی نداشتن شهروندان به قوانین کشور خصوصاً قوانین حقوقی تعداد زیادی از افراد جامعه بصورت ناخواسته وارد زندان می‌شوند که هیچ گونه عمدی در آن وجود ندارد.

وی گفت: فرد بدلیل آگاهی نداشتن  به قوانین سندی را امضاء می‌کند که در آن باید به وعده خود عمل نماید و بدلیل رعایت نکردن وعمل کردن به مفاد آن سند وی را روانه زندان می‌کند بنابراین نیاز به یک آموزش کلی در سطح جامعه برای تمامی شهروندان می‌باشد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ادامه داد: محکومین غیر عمد خصوصاً بدهکاران مهریه و نفقه سندی را امضاء می‌نمایند که حتی یک بار هم بند‌های آن را مطالعه ننموده اند و طبق سنتی غلط به آن‌ها گفته می‌شود مهریه را کی داده و کی گرفته است باید گفت هم مهریه را می‌دهند و هم مهریه را می‌گیرند.

سید حجت اله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار ستاد دیه شهید بزرگوار لاجوردی گفت: ستاد دیه در راستای رسالت خود که حول ۲ محور پیشگیری و درمان می‌باشد در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمدگام برمی دارد زندانیانی که هیچ گونه سوء سابقه کیفری نداشته و برای اولین به بدلیل عدم پرداخت دین وارد زندان شده باشند این محکومین هم باید نیازمند و هم آبرومند باشند.

موسوی قوام بیان داشت: خیرین و نیکوکاران بازوی توانمند ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان غیر عمد هستند خیرین علاوه بر اینکه با کمک‌های خود زمینه آزادی اینگونه زندانیان را فراهم می‌نمایند می‌توانند در بحث اخذ رضایت و تخفیف بدهی از شکات پرونده این مددجویان هم همکاری و فعالیت داشته باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در ادامه افزود: با توجه به برگزاری گنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در اسفند ماه سال جاری مقرر شد زمینه آزادی تعداد ۱۰۰ نفر از محکومین جرائم غیر عمد بدهکار مالی محبوس در زندان‌های استان از طریق خیرین، نیکوکاران، کمک گنگره، ثمن‌های موجود و برگزاری جشن گلریزان در شهرستان رفسنجان فراهم شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۲۷۸ مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که سهم زندان رفسنجان ۲۷ مددجو می‌باشد و برای آزادی آنان حدود ۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است امیدواریم خیرین با کمک‌های خود زمینه آزادی آنان را فراهم کنند.

موسوی قوام در پایان گفت: با توجه به دستور العمل صادره از سوی قوه قضائیه خوشبختانه آمار محکومین غیر عمد خصوصاً محکومین مهریه و نفقه رو به کاهش است.

انتهای پیام/ی

آزادی محکومین غیر عمداستان با همکاری کنگره ۶۵۰۰ شهید کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار