مردم می توانند مبالغ زکات فطریه خود را به حساب 0200600262002 بانک ملی ستاد دیه استان کرمان واریز و نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از این طریق هم کمک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به اموردیه استان کرمان در مراسم جشن گلریزان سیرجان که در تالار المپیک این شهر برگزار شد گفت : 260 زندانی در زندان های استان وجود دارد که 22 نفر از این افراد سیرجانی هستند و می طلبد برای آزادی شان به ویژه در ماه مبارک رمضان همت شود .
سید حجت الله موسوی قوام گفت : خیرین می توانند در بخش رضایت شاکیان نیز پادرمیانی و اقدام کنند ودر قالب گروه های هیئت های گذشت در هر شهرستان و اخذ رضایت از شاکیان زندانیان غیرعمد را آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانند.
وی اجرای طرح هر مسجد محله آزادی یک زندانی عنوان کرد و افزود : این طرح می تواند زندانیان غیرعمدی که اهل محله ها هستند با کمک امام جماعت و اهل مسجد و محله نسبت به آزادی زندانی محله خود از طریق جمع آوری مبلغ یا پادرمیانی رضایت شاکی نسبت به آزادی زندانی محله خود اقدام کنند.
سید حجت الله موسوی قوام با تاکید بر مهریه های پایین و کم در ازدواج ها گفت : بیش از 60 در صد زندانیان غیرعمد در زندانهای استان به خاطر ازدواجهای ناموفق و نقفه و مهریه است که نیازمند فرهنگ سازی جامعه در ازدواجهای آگاهانه و توجه خانواده ها به تشکیل زندگی فرزندان است و بایستی متولیان فرهنگی ، مراکز علمی و دانشگاهها برای پیشگیری از وقوع طلاق اقدام کنند.
مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از اعلام فتوای مراجع تقلید در خصوص پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان غیرعمد خبرداد و گفت : مردم می توانند مبالغ زکات فطریه خود را به حساب 0200600262002 بانک ملی ستاد دیه استان واریز و نسبت به آزادی این زندانیان از این طریق هم کمک شود.
آقای موسوی قوام افزود : به ازاء هرمبلغ جمع آوری شده شهرستانها برای آزادی زندانیان غیر عمد همین مقدار مبلغ را ستاد دیه استان نیز کمک می کند تا بتوانند شهرستانها زندانیان غیرعمد خود را از زندان نجات دهند.
وی گفت : از ابتدای تشکیل ستاد دیه استان در سال 1380 مبلغ 406 میلیارد 50 میلیون ریال جمع آوری شده و با این مبلغ 2648 نفر از زندانیان غیرعمد از زندانهای استان آزاد شدند که 627 نفر با وساطت و پادرمیانی افراد و خیرین بوده است.
در مراسم جشن گلریزان سیرجان قریب به یک میلیارد ریال توسط خیرین جمع آوری شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار