اشرفی با اشاره به تدوین برنامه سوم گفت: در این برنامه تمام دستگاه‌های دارای وظایف قانونی در مدیریت شهری به مشارکت طلبیده شده‌اند.

فراخوان دستگاه‌های دارای وظایف قانونی در مدیریت شهری برای مشارکت در برنامه سومبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حکیمه اشرفی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه 23 دی ماه) برگزار شد، کلیات لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران (1398-1402) را ارائه کرد.

وی با اشاره به احکام برنامه سوم که شورا آن را به معاونت برنامه‌ریزی منتقل کرد، افزود: یکی از مواردی که مورد توجه ما قرار گرفت، پیوستگی برنامه با اسناد بالادستی بود که با طرح جامع هم تطبیق داده شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران گفت: بحث انطباق برنامه با اسناد بالادستی کشور از جمله موضوعات مهمی بود که در باز‌آرایی برنامه سوم به آن توجه کردیم و برای اجرایی شدن این برنامه خواستار همکاری تمام دستگاه‌های دارای وظیفه در مدیریت شهری شدیم.

 وی با تأکید بر اینکه رویکرد مشارکتی یکی از ویژگی‌های اصلی لا یحه برنامه سوم است، افزود: برای تطبیق برنامه سوم با کارشناسان بدنه شهرداری بحث و بررسی‌های عمیق صورت گرفته و این رویکرد یک قدم بزرگ برای برنامه‌ریزی شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران با بیان اینکه همکاری شورا و شهرداری موجب تدوین برنامه سوم شده است، گفت: برنامه سوم نوید تحقق اهداف شورای پنجم را در اجرای برنامه می‌دهد.

اشرفی با بیان اینکه باید  در برنامه سوم به وظایف ذاتی شهرداری توجه شود، ادامه داد: تلاش کردیم که وظایف و نقش شهرداری در خدمات رسانی به دقت لحاظ شود و به جای انجام اموری که وظیفه‌اش نیست، نقش تسهیل‌گری داشته باشد.

وی افزود: برای اولین بار امید داریم که به برش‌های منطقه‌ای توجه شود و مشارکت شهروندان در برنامه محلی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه سوم اساسی‌ترین چالش‌های شهری مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد : در این برنامه به پیش نیاز تهران برای تبدیل به شهری برای همه  توجه شده است.

انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار