با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو واحد بخار سیکل ترکیبی و خط تولید پایه های توزیع برق چدن نشکن ایران در کاشان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد زمان جِلویان مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان گفت: این طرح با هزینه ای افزون بر 16 هزار و 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و مشارکت بخش خصوصی در مدت سه سال اجرا شده است.

وی افزود: با افتتاح این بخش ظرفیت نیروگاه کاشان از 324 به 484 مگاوات و راندمان آن نیز از 34 به 50 درصد افزایش یافت و 160 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.

به گفته مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان کاهش آلایندگی های زیست محیطی و همچنین کاهش مصرف آب و مواد شیمیایی از ویژگی های این بخش است.
جِلویان گفت: با افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان اشتغال 40 نفر از متخصصان و تکنسین های بومی ایجاد شد.

دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو  نخستین  خط تولید پایه های توزیع برق چدن نشکن ایران در کاشان به بهره برداری رسید.
 مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه کشور ایران بعد از آمریکا توانست این محصول را با همکاری صنعتگران و پژوهشگران ایرانی بومی سازی کند گفت: این خط تولید ظرفیت تولید 50 هزار اصله پایه در سال را دارد که با هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی 50 نفر راه اندازی شده است.
 
مجید تکیان افزود: این پایه ها از کلاس های 200 تا 800 کیلوگرم نیرو و در ارتفاع 9 الی 15 متر تولید می شوند که در خطوط توزیع برق 20 و 33 کیلو وات قابل استفاده است.
 
وی به ویژگی های این محصول اشاره کرد و گفت: این محصول می تواند در مقاوم سازی شبکه توزیع برق کمک کند و به دلیل استحکام بالا از قطعی برق و صدمات جانی جلوگیری کند.
 
تکیان گفت: پایین بودن وزن این محصول نسبت به پایه های بتنی می تواند به کاهش هزینه حمل و نقل و سهولت در نصب کمک کند.

قرار است معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو دقایقی دیگر نخستین مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان را هم افتتاح کنند.

 

انتهای پیام/م

 

سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو به کاشان

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار