رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان از توقیف 4800 کیلوگرم چوب درختچه تاغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا الهیاری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پیشگیری از قاچاق منابع ملی، ماموران یگان حفاظت این اداره در اطراف نیروگاه سیکل ترکیبی شهر زواره از توابع این شهرستان به یک دستگاه کامیون خاور مشکوک شدند.
وی افزود: پس از بررسی مشخص شد این خودرو حامل بار چوب تاغ قاچاق است که مراتب به یگان های مستقر در مجاورت جنگلهای تاغزار حاشیه کویر ابلاغ شد.
الهیاری با بیان اینکه ماموران کلانتری شهر زواره با همکاری مردم کامیون خاور را متوقف کردند، گفت: در بازرسی از این خودروکامیون 1900 کیلوگرم و در اطراف محل توقیف نیز 2900 کیلو گرم چوب تاغ قاچاق کشف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان خاطرنشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی زواره تحویل شد.
وی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت در این منطقه دانست و یادآور شد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال، اقدام به قطع درختان برای زغال گیری می کنند.
وی همچنین تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به علت کویری بودن و هجوم شن های روان در منطقه کویری زواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
تاغ ها از جمله درختانی است که برای جلوگیری از پیشروی کویری در حاشیه مناطق کویری کاشت می شود.
94 هزار هکتار از کل وسعت یک میلیون و 200 هزار هکتاری شهرستان اردستان را جنگل تشکیل می دهد که کمتر از 10 درصد آن درختان بادام کوهی و بقیه زیر پوشش درختان تاغ قرار دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.