مشاور اقتصادی شهرداری کرمانشاه بر لزوم اختصاص مسیر‌های از سطح شهر برای تقویت فرهنگ دوچرخه سواری در کرمانشاه اشاره کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا نقدی مشاور اقتصادی شهرداری کرمانشاه گفت : کرمانشاه نیازمند فرهنگسازی ورزش دوچرخه سواری، تعریف پیست ورزشی حرفه ای، تامین امنیت در مسیر خیابان‌ها و اختصاص جایگاهی برای این رشته ورزشی پرطرفدار است.

وی با بیان اینکه ورزش دوچرخه سواری در کرمانشاه خوب معرفی شده و نسبت به دیگر استان‌ها در مبحث عمومی بودن آن پیشرو هستیم، گفت : شاخصه‌های مناسبی برای این ورزش در منطقه داریم، همچنین همکاری و مساعدت دستگاه‌های دولتی و اجرایی موثر واقع شده است.

مشاور اقتصادی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه ارگان‌های همچون نیروی انتظامی، پلیس راه، سازمان‌های ورزشی و دولتی، شهرداری، اداره ورزش و جوانان استان و... دید مثبتی به تقویت ورزش دوچرخه سواری در کرمانشاه را دارند، افزود: پیست‌های خوبی برای دوچرخه سواری داخل شهر داریم، هرچند از نظر حرفه‌ای قابل استفاده نیست، اما از نظر آماتور و عمومی در محل پارک شبدیز کرمانشاه که با مساحت یک هزار و ۳۵۰ متر قرار دارد، می‌توان استفاده کرد.

مشاور اقتصادی شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم پیست ۹ دوچرخه سواری را در منطقه گسترش و توسعه دهیم، در لیگ برتر کشور، خاورمیانه و آسیا حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم، ادامه داد: خیلی کاستی‌ها وجود دارد و قطعا نیازمند پیست حرفه ای، تجهیزات ضروری، به کارگیری مربیان خوب داخلی و خارجی، برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های مکرر، برگزاری نمایشگاه‌ها و... برای رشته ورزشی دوچرخه سواری هستیم.

وی با بیان اینکه در سطح خیابان‌های کرمانشاه باید پیست مناسب و مسیر دوچرخه سواری را تعریف کنیم، تصریح کرد: باید این ورزشی بومی ات پیدا کند، چراکه بسیاری از جوانان کرمانشاه علاقمند به این ورزش هستند، اما هنوز فرهنگ عمومی آن به نحوی که انتظار می‌رود، جا نیفتاده است، در حالی که در کشور‌های اروپایی حتی خرید وکار‌های معمول با دوچرخه تعریف شده است.

این مسوول ضمن اشاره به لزوم فرهنگسازی ورزش دوچرخه سواری در کشور و استان، گفت: امنیت برای این ورزش بسیار اندک است و اتومبیل‌ها گا‌ها توجه چندانی به مبحث دوچرخه ندارند و آن را به عنوان وسیله نقلیه در نظر نمی‌گیرند و به راحتی می‌پیچند، سبقت می‌گیرند و بوق می‌زنند، لذا اگر این مسائل برطرف شود از نظر حرفه‌ای و آماتور می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی یادآور شد: با حمایت‌هایی که از طرف شهرداری و اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در طول این سال‌ها انجام شده، برخی فعالیت‌های این پیست و برگزاری مسابقات داخلی آن معرفی شده، اما خارج از آن اتفاقی نیفتاده و نیاز به برنامه ریزی بیشتر دارد.

مشاور اقتصادی شهرداری و شورای شهر کرمانشاه گفت : بسیاری از شهروندان علاقمند به دوچرخه سواری هستند که می‌توان با اختصاص یک متر و نیم الی دو متر از جاده‌های خیابان را به جای پارک‌های بیخودی اتومبیل‌ها ممنوع کرده و به پیست دوچرخه سواری تبدیل شود.

نقدی با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی برای این امر باید مسیر‌های پارکینگ آزاد را ممنوع اعلام کرده و به عنوان پیست دوچرخه سواری تعریف کننده، گفت: مسیر خیابان‌های جوانشیر، مدرس، گذرنامه، مرکزی بسیار مناسب است و اگر بخواهیم پیست خوبی درنظر بگیریم از میدان آزادی و مرکزی، منطقه ۲۲ بهمن وچ شهربانی مکان‌های مناسبی است تا از پتانسیل ورزشی موجود بهره‌مند باشیم، که این امر نیازمند حمایت‌های کلی در حال حاضر است.

رییس هیات محیط زیست و دوچرخه سواری استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر نیرو‌های انتظامی استان از دوچرخه سواران حمایت کنند و از پارک آزاد اتومبیل‌ها ممانعت به عمل آورند (همچون کشور‌های اوکراین و هلند که روی فرهنگ این ورزش کار کردند و جواب گرفتند) کرمانشاه به عنوان یک شهر طولی و اصطلاحا دوچرخه و رکاب خور می‌تواند با استفاده از جاذبه‌های گرشگری و ارتقا سلامت مفید واقع شود، چرا که کرمانشاه برای این مهم تعریف شده و جای پیشرفت دارد .

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاه نیازمند فرهنگسازی ورزش دوچرخه سواری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.