مدیرکل بهزیستی لرستان از پرداخت سالانه یک میلیارد تومان شهریه پیش‌دبستانی کودکان سه دهک پایین این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه ۳۴۴ مهد کودک در لرستان تحت نظارت بهزیستی است، گفت: از این تعداد ۱۰۰ مهد کودک شهری و ۲۲۶ مهد کودک روستایی هستند و همچنین ۱۸ مهدکودک در مناطق حاشیه‌ای واقع هستند.

وی با بیان اینکه در مهدکودک‌ها آموزش کودکان ۳ تا ۶ سال پیگیری می‌شود،افزود: در ابتدای تاسیس مهد کودک‌ها ۱۳ میلیون تومان کمک بلاعوض شده است؛ همچنین برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان سالانه ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال وعده غذای گرم در مهد کودک‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه برای جبران شهریه نیز سالانه یک میلیارد تومان شهریه مربوط به سه دهک پایین را برای آموزش کودکان در مهد کودک‌ها پرداخت می‌کنیم،ادامه داد: در عین حال طرح‌های غربالگری شنیداری، اوتیسم  را در این مهد کودک‌ها دنبال می‌کنیم.

توکلی خاطرنشان کرد: برای توسعه مهدکودک‌ها در ۹ منطقه محروم دیگر نیز در صورت تامین اعتبار طی سال آینده اقدام می‌شود.

وی گفت: همه کودکانی که در چارچوب کمک‌های ما قرار بگیرند یعنی معلول باشند یا پدر از کار افتاده داشته باشند و یا مادر سرپرست خانوار داشته باشند را حمایت می‌کنیم و از آموزش و پرورش نیز می‌خواهیم در راستای شناسایی و معرفی این کودکان با ما همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/م

پرداخت سالانه یک میلیارد تومان شهریه پیش‌دبستانی کودکان بی‌بضاعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.