رئیس کارگروه مدیریت بحران و ایمنی شورای شهر مشهد گفت: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی افزایش می‌یابد و نیرو‌های آتش‌نشان باید از حمایت‌های قانونی لازم برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،بتول گندمی رئیس کارگروه مدیریت بحران و ایمنی شورای شهر مشهد در حاشیه یازدهمین نشست کارگروه مدیریت بحران و خدمات ایمنی شورای شهر مشهد گفت: آنچه در این بازدید روشن شد این است که نیرو‌های خدوم و دلیر آتش‌نشانی برای مقابله با انواع حوادث آمادگی دارند و از تجهیزات و اقلام موردنیاز در شرایط مختلف بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در مجموعه سازمان آتش‌نشانی شهر مشهد وجود دارد و نیازمند حمایت و پیشتیبانی بیشتری است، افزود: چنین امکانات و سطح آمادگی لازمه شهری با ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است؛ مشهدمقدس سالانه ۳۰ میلیون زائر و مسافر را نیز به خود می‌بیند لذا باید در جهت ارتقای این سطح از امکانات نیز گام برداریم و برای روز‌های مبادا پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

گندمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد به توجه شد حفظ مدت زمان ۴ دقیقه‌ای رسیدن به صحنه حوادث بوده است، گفت: با توجه به افزایش وسعت شهر و شرایط خاص ترافیکی حاکم، افزایش تعداد ایستگاه‌ها و تعداد پایگاه‌ها در دستورکار قرار گرفته و برنامه جامعی در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه افزایش ایستگاه‌ها و پایگاه‌های آتش‌نشانی، افزایش تجهیزات و ادوات و نیروی پرسنلی را نیز می‌طلبد، افزود: حوزه آتش‌نشانی در زمینه‌های یاد شده نیازمند سرمایه‌گذاری است تا در مواقع بحران از کارآمدی و توانمندی مناسب برخوردار باشد؛ در این حوزه آمادگی کاملی در فضای شورای پنجم شهر مشهد وجود دارد.

گندمی با بیان اینکه در سنوات گذشته هزینه‌های جاری شهرداری از رشد چشم‌گیری برخوردار بوده است، گفت: شورای پنجم شهر مشهد درصدد است تا با کاهش هزینه‌ها و افزایش درامد‌های پایدار هزینه‌‎ بتوانیم اعتبارات برای ظرفیت‌هایی مثل آتش‌نشانی را تامین و دغدغه‌های موجود را کم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ضریب امنیت شغلی آتش‌نشانان برای ما دغدغه است، تصریح کرد: در آیین‌نامه تدوینی سعی کردیم این موضوع را به صورت جدی مدنظر قرار دهیم و در صورتی‌که متولی مربوطه در زمینه امنیت شغلی و آموزش‌ها و آمادگی نیرو‌ها کوتاهی داشته باشد آن را اصلاح و با آن به صورت مقتضی برخورد خواهیم کرد.

رئیس کارگروه مدیریت بحران و ایمنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم سعی بر حمایت و ارتقاءی سطح تجهیزات سازمان آتش‌نشانی دارد، گفت: اقدامات لازم برای خرید ۵۳ میلیارد تومان ماشین آلات و تجهیزات آتش‌نشانی انجام شده و خرید بالابر‌هایی که از سال ۹۶ کلیدخورده نیز در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام// ز.‌ی



یازدهمین نشست کارگروه مدیریت بحران و خدمات ایمنی شورای شهر مشهد برگزار شد

برچسب ها: آتشنشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.