مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل؛

نرخ حمل و نقل در اردبیل پائین‌تر از میانگین کشوری است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نرخ حمل و نقل در استان اردبیل نرخ متوسط پائین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: قبل از همسان‌سازی قیمت‌ها و اعلام طرح تن – کیلومتر ما در استان اردبیل در چند مرحله سعی کردیم نشستی را با شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل داشته باشیم تا به یک جمع‌بندی نهایی در مورد نرخ کرایه دست پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه کرایه در نظر گرفته شده برای هر تریلی حمل بار ۹۲۰ هزار تومان تعیین شده بود، خاطرنشان کرد: ما با ارزیابی شرایط تمام استان‌ها به ویژه استان‌های همسایه در این زمینه به نرخ یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیدیم تا برهمین اساس بتوانیم حمل بار را توسط رانندگان تلاشگر انجام دهیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تعیین شده را در این زمینه پائین‌تر از همه استان‌ها اعلام کرد و گفت: در مجموع یک رشد ۶۰ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم در حالی که به هیچ وجه قبل از آن کرایه‌ای افزایش نیافته است.

رحمتی ادامه داد: ما توسط طرح تن – کیلومتر حتی ۲۰ درصد در نرخ تعریف شده تخفیف ارائه کردیم، ولی رانندگان ما از این تخفیف گله‌مند بودند که چرا نرخ یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به کمتر از یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی در مورد نوبت‌دهی در حمل بار نیز افزود: ما درخواست توافق در قیمت‌ها را براساس انتظار کارخانه‌دار با شرکت حمل و نقل قبول داشتیم، اما عده‌ای از رانندگان به این توافق اعتراض کردند و خواستار اعمال نوبت‌دهی در حمل بار شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ما دوست نداشتیم که به سیستم ۱۸ سال قبل که نوبت‌دهی در حمل بار انجام می‌شد برگردیم بلکه انتظار داشتیم این کار به صورت توافقی انجام می‌شد تا رضایت هر دو طرف تامین شود.

رحمتی تصریح کرد: حتی از برخی از شهرستان‌ها فرمانداران درخواست کردند که در هر شهرستان براساس توافق حمل بار انجام شود، اما به دلیل درخواست رانندگان ما طرح نوبت‌بدهی را در دستور اجرا قرار دادیم تا مغایرتی با قوانین و مقررات نداشته باشد.

وی اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد کمیته‌ای در این زمینه با شنیدن صحبت‌های رانندگان و تولیدکنندگان در باب افزایش قیمت کرایه حمل بار تصمیم‌گیری کرده و نظر نهایی را اعلام کند.


انتهای پیام/ح

افزایش قیمت کرایه حمل بار در اردبیل

برچسب ها: راهداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.