استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برخی تبعیض‌های قانونی موجب عقب‎ماندگی و محرومیت مناطقی از کشور شده است.

برخی تبعیض‌ها موجب عقب ماندگی مناطقی از کشور شده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی مشکلات ارزی شرکت‌های صادرکننده این استان با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تبعیض‌های قانونی سبب عقب ماندگی و محرومیت مناطقی از کشور شده است که باید اصلاح شود.

وی افزود: این تبعیض‌ها که در مسائل اقتصادی مشهود است، باعث شده تا استان‌های کوچک مانند چهارمحال و بختیاری نتواند همپای سایر دیگر مناطق رشد کند.

عباسی اضافه کرد: قیمت انشعابات آب، برق و گاز و قیمت زمین در تمامی شهرک‌های صنعتی کشور، و همچنین نرخ سود بانکی جهت سرمایه گذاران در تمام استان‌ها به یک اندازه میزان تعیین شده است که موجب می‌شود سرمایهگذاران رغبتی برای حضور در استان‌های محروم نداشته باشند.

وی تأکید کرد: برای ایجاد تعادل و توازن اقتصادی در کشور، بایستی ضمن اصلاح قوانین موجود، برای جذب سرمایه گذار در استان‌های کوچک نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

در این نشست، نمایندگان برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری، کمبود نقدینگی در پی تکانه‌های ارزی، بروکراسی اداری، عوارض گمرکی و صادراتی، خشکسالی و پیامد‌های ناشی از کم آبی، مشکل تأمین مواد اولیه، و نبود زیرساخت‌های حمل و نقل را از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های خود بیان کردند.

همچنین راهکار‌های حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و مقابله با دلال بازی و واسطه گری در اقتصاد از سوی کارشناسان ارائه شد.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از حوضه زاینده رود و بررسی مشکلات آب چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ش

بررسی مشکلات ارزی شرکت‌های صادرکننده چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.