رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل با دنیا از ملزومات دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

تعامل با دنیا را از ملزومات دستیابی به اهداف سند چشم انداز استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری و در نشست بررسی مشکلات ارزی شرکت‌های صادرکننده این استان، تعامل با دنیا را از ملزومات دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ بیان کرد و گفت: در همین راستا هیچ منع حاکمیتی برای تنش زدایی با کشور‌های جهان وجود ندارد.
 
وی  افزود: یکی از مهم ترین اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز تبدیل ایران به قدرت اقتصادی اول منطقه است و بی شک تحقق این مهم با تعامل با دیگر کشورها امکانپذیر خواهد شد.
 
فلاحت پیشه، فلسفه شکل گیری برجام را تعامل با دنیا و تنش زدایی دانست و گفت: برجام یکهزار و ۲۴۸ تحریم را از میان برداشت و تعامل کشور را با جهان تسهیل کرد، اما عهدشکنی طرف مقابل، مانع از تحقق اهداف مهم این برنامه جامع مشترک شد.

این نماینده مجلس، پیوستن ایران به AFTF را از دیگر راهکار‌های تنش زدایی دانست و تصریح کرد: ما مسئول مدیریت شرایط کنونی کشور هستیم و اگر با دنیا وارد تعامل نشویم دین شرعی و قانونی بر گردن خواهیم داشت.

فلاحت پیشه با بیان اینکه عمر افراطی گری در دنیا ناپایدار است، افزود: اگرچه ترامپ برجام را پاره کرد و ما امروز با تکانه‌های ارزی و مشکلات ناشی از آن مواجه هستیم، اما این وضعیت ناپایدار است و به مساعد شدن اوضاع امیدوار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ایران هم بنا ندارد افراطی گری را دنبال کند و باید در قالب منافع خودمان با کشور‌های جهان رفتار کنیم.

فلاحت پیشه در ادامه پیگیری مشکلات اقتصادی بخش خصوصی را از مهمترین اهداف مجلس دانست و گفت: در همین خصوص، کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی مجلس و برای رفع مشکلات سرمایه گذاران فعال شده است.

وی افزود: بخش خصوصی با وجود اینکه در تصمیم گیری‌های سیاسی نقشی ندارد، اما همواره کمک حال کشور است و باید جایگاه این بخش بیش از پیش ارج نهاده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از حوضه زاینده رود و بررسی مشکلات آب  چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ش

سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار