دستگاه قضایی ترکیه در ادامه عملیات پاکسازی عوامل کودتای نافرجام این کشور، حکم بازداشت ۱۰۰ نظامی دیگر را صادر کرد.

دولت ترکیه حکم بازداشت ۱۰۰ نظامی را به اتهام مشارکت در کودتای ۲۰۱۶ صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دستگاه قضایی ترکیه روز جمعه در ادامه پاکسازی عوامل کودتای نافرجام ۲۰۱۶ اعلام کرد حکم بازداشت ۱۰۰ نظامی دیگر این کشور را صادر کرده است.

بنا به اعلام رسانه‌های ترکیه، دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت این افراد را به اتهام ارتباط با سازمان فتح‌الله گولن صادر کرده است. دولت اردوغان فتح الله گولن را طراح اصلی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه می‌داند. آنکارا فتح‌الله گولن، مخالف اردوغان را طراح اصلی کودتای نافرجام فوریه ۲۰۱۶ می‌داند و بار‌ها از دولت آمریکا خواسته است او را از این کشور اخراج کند و تحویل آنکارا دهد. گولن هم‌اکنون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد.

به دنبال کودتای سال ۲۰۱۶، بیش از ۷۷ هزار نفر در زندان‌های ترکیه در انتظار دادرسی قضایی هستند و در عین حال ۱۵۰ هزار کارمند دولت و پرسنل نظامی از کار خود برکنار یا تعلیق شدند. عملیات گسترده پلیس ترکیه همچنان ادامه دارد. گروه‌های حقوق بشری و متحدان غربی ترکیه درباره رویکرد آنکارا در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند. با این حال دولت ترکیه اعلام کرد اقدامات امنیتی به دلیل شدت تهدیداتی که این کشور با آن روبرو است، ضرورت دارد.

ماه گذشته نیز نیرو‌های امنیتی ترکیه طی ۲۴ ساعت حداقل ۷۰ نفر از نظامیان این کشور را به دستور دادستانی و به اتهام عضویت در سازمان گولن و ارتباط با عاملان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ ترکیه بازداشت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار