رسانه‌های ترکیه از سفر قریب‌الوقوع یک هیئت بلندپایه آمریکایی برای بررسی پرونده فتح‌الله گولن و سازمان او به آنکارا خبر می‌دهند.

سفر هیئت بلندپایه آمریکا به ترکیه برای بررسی پرونده فتح‌الله گولنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه  خبرنگاران جوان به نقل از ینی‌شفق، هیئتی بلندپایه از آمریکا قرار است روز پنج‌شنبه برای بحث و بررسی تحقیقات واشنگتن در خصوص پرونده فتح‌الله گولن و سازمان منتسب به او راهی ترکیه شود.

بنا به گزارش وب‌سایت «ینی‌شفق»، روز پنج‌شنبه هیئتی بلندپایه از واشنگتن از جمله مقامات اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی آی) به آنکار سفر می‌کنند و با مقامات وزارت کشور، امور خارجه، و دادگستری ترکیه دیدار و گفتگو خواهند کرد.

به نوشته ینی‌شفق، پیش‌بینی می‌شود مقامات آمریکایی در این سفر دو روزه، آنکارا را از تحقیقات خود درباره «سازمان تروریستی گولن» آگاه کنند.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن، مخالف اردوغان را طراح اصلی کودتای نافرجام فوریه ۲۰۱۶ می‌دانند و بارها از دولت آمریکا خواسته است او را از این کشور اخراج  کند و تحویل آنکارا دهد. گولن هم‌اکنون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد.

هفته گذشته «عبدالحمید گَل» وزیر دادگستری ترکیه، دیدار و گفتگو با مقامات آمریکایی را بخشی از همکاری قضایی بین دو کشور خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار