مدیر ورزش و جوانان شهرضا گفت: ساخت سالن دو قلوی ورزشگاه تختی شامل دو سالن ورزشی رزمی و ژیمناستیک و خوابگاه ورزشی با ظرفیت 60 نفر در مراحل پایانی است و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی نقی انصاری مدیر ورزش و جوانان شهرضا امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به قول مدیرکل ورزش  و جوانان استان اصفهان در خصوص ایجاد 10 چمن مصنوعی برای زمین مینی فوتسال در شهرضا و دهاقان ، اظهار کرد : برای این 10 چمن مصنوعی وزارت‌خانه شرایط سختی را قرار داده، وزارت‌خانه فقط چمن و نصب آن را انجام می‌دهد اما سند مالکیت زمین باید به نام وزارت ورزش و جوانان انتقال پیدا کند و زیرسازی و فنس دور چمن نیز انجام شود.

وی با اشاره به ساخت سالن دو قلوی ورزشگاه تختی شهرضا از سوی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: ساخت این سالن از اعتبارات مناطق حاشیه‌ای است و تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که ساخت سالن دو قلوی ورزشگاه تختی شامل دو سالن ورزشی رزمی و ژیمناستیک و خوابگاه ورزشی با ظرفیت 60 نفر در مراحل پایانی است و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد ، بیان کرد: ساخت خانه جوان با اعتبار600 میلیون تومان قرارداد آن منعقد شده و به مرحله سفت‌کاری رسیده و باید مناقصه انجام و اعتبارات تخصیص پیدا کند و با تکمیل آن در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرد.

انصاری با اشاره به حوزه جوانان، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش شهرضا منعقد کرده‌ایم تا این اداره مشکلات جوانان را احصا و به اداره ورزش معرفی کند و مشکلات را در ستاد ساماندهی جوانان مطرح و برای آن راهکار بیاندیشیم.

وی با انتقاد از این‌که بودجه‌ای برای بخش جوانان با وجودی که شهرضا در این بخش در استان اصفهان اول است، تخصیص پیدا نکرده است ، تصریح کرد: در حوزه جوانان خیلی جای کار هست باید آئین‌نامه‌ای از سوی وزارت ورزش و یا مجلس تدوین شود تا بودجه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شود.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به وضعیت هیأت فوتبال این شهرستان عنوان کرد: اواخر سال 95 سه گزینه برای تصدی ریاست هیأت فوتبال به استان پیشنهاد دادیم 5 ماه منتظر ماندیم برای اعلام گزینه پیشنهادی، اما با وجود مکاتبات، گزینه‌ای از سوی استان معرفی نشد با هماهنگی با مسؤولان شهرستان یکی از سه گزینه پیشنهادی را انتخاب کردیم و به استان معرفی کردیم.

انصاری ادامه داد: با وجودی که رئیس هیأت فوتبال را انتخاب و معرفی کردیم اما هیأت استان اصفهان تخلف کرد و ابلاغ را برای فرد دیگری زد اما به خاطر فوتبال شهرضا کوتاه آمدیم و گزینه پیشنهادی را قبول کردیم و حمیدرضا بابایی به عنوان سرپرست هیأت فوتبال شهرضا انتخاب شد.

وی با بیان این‌که سال 96 مسابقات فوتبال برگزار شد و اواخر سال دبیر هیأت فوتبال استعفا داد، بیان کرد: مهلتی به سرپرست هیأت فوتبال برای انتخاب دبیر دادیم که در نهایت محمدرضا رحمتی به عنوان دبیر هیأت فوتبال شهرضا معرفی شد.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که بعد از بررسی عملکرد هیأت فوتبال در یکسال گذشته بر ماندن و یا رفتن رئیس هیأت فوتبال نظر می‌دهیم، افزود: اگر هیأت فوتبال شهرضا نتوانست با باشگاه‌ها و جامعه فوتبال شهر هماهنگی و همکاری کند وارد می‌شویم و شخص دیگری را جایگزین می‌کنیم.

انصاری با تأکید بر این‌که عملکرد هیأت فوتبال بسیار مهم است، تأکید کرد: مسابقات فوتبال و اعزام‌ها به صورت مرتب در حال انجام است و اگر مشکلی پیدا شود ورود پیدا می‌کنیم و تغییرات را در هیأت ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به ورزش روستایی گفت: هیأت ورزش روستایی و عشایری شهرستان شهرضا به خاطر فعالیت‌هایی که انجام داده، 3 سال است که به صورت مداوم رتبه اول استان را کسب کرده است.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به این‌که کمترین امکانات ورزشی در اختیار روستائیان است، تصریح کرد: سالن ورزشی نیاز یک روستا را تأمین نمی‌کند، بعضی از روستاها از کمترین امکانات ورزشی برخوردار نیستند.

انصاری با تأکید بر این‌که برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها سبب ایجاد شور و نشاط می‌شود، ادامه داد: انواع مسابقات ورزشی را در روستاهای شهرضا برگزار کردیم، جشنواره‌ای با 40 رشته ورزشی بومی در روستای امین‌آباد برگزار شد.

وی با اشاره به ایجاد خانه‌های ورزش در روستاهای شهرضا، اضافه کرد: در حال حاضر 6 خانه ورزش روستایی و 4 سالن ورزشی داریم اگر هر روستایی یک مکان برای خانه ورزش معرفی کند آن را تجهیز می‌کنیم، خانه‌های ورزش بازخورد خوبی داشته و استعدادهای ورزشی را کشف می‌کند.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد تومان در حوزه عمرانی ورزش شهرضا، اظهار داشت: ورزشگاه طحانی با اعتبار 100 میلیون تومان، استخر دریا و ورزشگاه تختی هر کدام 80 میلیون تومان و زورخانه را با 50 میلیون تومان تعمیر و تجهیز کردیم.

انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جشنواره مسابقات فوتبال مدارس شهرضا در 5 رده  و برگزاری 60 مسابقه فوتبال در رده بزرگسالان، گفت : سالن ورزشی منظریه با اعتباری بیش از 400 میلیون تومان در حال اضافه شدن یک دهانه به آن است.

وی با اشاره به این‌که دیواره صخره‌نوردی یکی از مطالبات ورزشکاران شهرضا بود، عنوان کرد: کار ساخت این دیواره آغاز شد و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و دو زمین تنیس خاکی نیز تا پایان سال آینده عملیاتی می‌شود.

مدیر ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به بررسی هیأت‌های ورزشی شهرضا گفت: ورزش بسکتبال سال‌ها ورزش اول شهرضا محسوب می‌شد اما در سال‌های قبل به دلیل بی توجهی به زیرساخت‌ها و به ویژه ورزش پایه این رشته با افول روبه‌رو شده است.

انصاری با اشاره به این‌که زمانی بیشتر مربیان ورزش در مدارس بسکتبالیست بودند و این امر دانش‌آموزان را به این رشته ترغیب می‌کرد، بیان کرد: در حال حاضر دو مدرسه بسکتبال در یکسال گذشته در شهرضا شکل گرفته و در حال کار بر روی ورزش پایه هستیم.

وی با تأکید بر این‌که شهرضا نیاز به یک سالن ورزشی با ظرفیت 5 هزار نفر دارد ، افزود: با وجود این شرایط سخت دو تفاهم‌نامه با شهرداری منظریه و روستای امامزاده علی‌اکبر انجام شده و چند روستای دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

به دلیل بی توجهی به زیرساخت‌ها ، بسکتبال شهرضا رو به افول است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.