نیسان لیف E پلاس جدید، ۳۶۰ کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر

نسل جدید نیسان لیف تمام الکتریکی با قدرت بیشتر امکان رانندگی در محدوده گسترده‌تری را ارائه می‌کند.

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نیسان لیف یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های کوچک الکتریکی در جهان به شمار می‌رفت که با محدوده پیمایش ۲۴۰ کیلومتر با هر‌بار شارژ، آنچنان که باید و شاید کار‌آمد نبود. حال به نظر می‌رسد که شرکت نیسان با ارائه نسخه E پلاس از این خودرو، مشکل پیشمایش محدود نیسان لیف را حل کرده است.

استفاده از یک پک بزرگ‌تر باتری لیتیومی ۶۲ کیلو‌واتی امکان دست‌یابی به محدوده پیمایشی بیش از ۳۶۰ کیلومتر را تنها با یک‌بار شارژ محقق ساخته است. این افزایش ۱۲۰ کیلومتری محدوده پیمایش در نسخه E پلاس نسبت به نسخه معمولی، نیسان لیف را به یک خودروی الکتریکی کار‌آمد‌تر و مناسب برای سفر‌های بین شهری تبدیل  می‌کند.

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر

در کنار ارتقاء باتری‌ها، نیسان لیف E پلاس شامل افزایش قوای محرکه نیز شده و توانایی تولید ۲۱۴ اسب‌بخار نیرو و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر را داراست که افزایش قابل توجهی نسبت به نسخه استاندارد با توان ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۱۹ نیوتن‌متر به شمار می‎رود. این افزایش توان سبب بهبود شتاب‌گیری و دست‌یابی به بیشینه سرعت بالا‌تر نیز شده است. به گفته نیسان شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت شامل ۱۳ درصد بهبود و نهایت سرعت نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نیسان همچنین تایید کرده که این خودرو با یک سیستم شارژ فوق سریع نیز ارائه می‌شود، اما اطلاعات بیشتری درباره مدت زمان شارژ ارائه نکرده است. از سوی دیگر این شرکت ژاپنی گفته که تست‌های اولیه نشان می‌دهد که مدت زمان شارژ این خودرو حتی از نسخه استاندارد که توان و ظرفیت برقی کمتری دارد، سریع‌تر است.

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر

در بخش طراحی خودرو، اما شامل تغییرات زیادی نسبت به نسخه استاندارد نیستیم. تفاوت‌های اندک این نسخه شامل استفاده از رینگ ۱۶ اینچی، به کارگیری مانیتور بزرگ‌تر ۸ اینچی با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند و ماهواره و سیستم پیشرفته‌تر مسیر‌یاب می‌‎شود. در بخش ایمنی، این خودرو مجهز به یک سیستم نیمه خودران پیشرفته با امکان نگهداری خودرو در بین خطوط و تطبیق سرعت نسبت به سرعت خودروی جلویی است تا امکان تصادفات ناشی از حواس‌پرتی یا خواب‌آلودگی به حداقل برسد. همچنین سیستم‌های هوشمند اخطار خروج از خط، ترمز هوشمند اتوماتیک، رادار نقطه کور، هشدار عبور خودرو یا عابر پیاده حین حرکت به سمت عقب و دوربین ۳۶۰ درجه با توانایی تشخیص اشیای متحرک به صورت استاندارد در نیسان لیف E پلاس موجود است.

فروش نیسان لیف E پلاس اواخر همین ماه در ژاپن آغاز شده و تا اواسط امسال نیز در اروپا ادامه می‌یابد. همچنین فروش این خودرو در آمریکا نیز در سه نسخه S پلاس، SV پلاس و SL پلاس در بهار امسال شروع می‌شود.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Nissan Leaf E پلاس را مشاهده می‌کنید.

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر

نیسان لیف E+ جدید، 360 کیلومتر تنها با یک شارژ +تصاویر


بیشتر بخوانید: ۱۰ ویدئوی پربازدید از تصادف خودرو‌های لوکس و سوپراسپرت میلیون دلاری +فیلم


انتهای پیام/

نیسان لیفت E پلاس معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار