کنترل والدین بر نحوه استفاده از فضای مجازی در بین فرزندان/ توزیع بیش از یک هزار سیم کارت ویژه کودک در کشورمدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه از همکاری با وزارت ارتباطات برای توسعه اینترنت پاک و سیم کارت ویژه کودک خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه  در سمنان گفت: همکاری‌های بین بخشی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بین کودکان وجود دارد که نمونه آن استفاده از سیم کارت‌های ویژه کودکان و نوجوانان و اینترنت پاک است که تا کنون با همکاری وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از یک هزار سیم کارت از این نوع در کشور به متقاضیان ارائه شده است.

وی با تاکید بر شناخت و احاطه بر انواع جرائم هنجارشکن نو پدید در فضای مجازی افزود: اقدام و ارتکاب به جرم در فضای مجازی مانند فضای واقعی مجاز شمرده نمی‌شود و در این خصوص روش‌های پیشگیرانه‌ای برای آگاهی بخش به خانواده‌ها در دست تدوین و اجراست.

زنگانه لزوم افزایش کنترل والدین بر نحوه استفاده از فضای مجازی در بین فرزندان بخصوص کودکان را یاد آور شد و تاکید کرد: با همکاری نهاد‌های مسئول در دولت نرم افزار‌های ویژه‌ای جهت استفاده ایمن در حال ساخت و ارائه است.

به گفته وی، اعتیاد به فضای مجازی بر اساس استاندارد‌های جهانی تبیین شده است و استفاده همراه برخی انتخاب‌ها و رفتار‌های پر خطر و در معرض آسیب و تخلف قرار گرفتن در بازه زمانی بیش از ۲ ساعت و نیم به عنوان نوعی اختلال روانی و رفتاری تلقی شده و روش‌های درمانی خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / گ

توسعه اینترنت پاک و سیم کارت ویژه کودک در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار