قاضی خاکباز زاده گفت: برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی سرعت بخشی به روند رسیدگی پرونده، از خطرات امنیتی، هزینه‌های ایاب ذهاب و بدرقه متهمان نیز می‌کاهد.

تجهیز یازده حوزه‌ی قضایی استان سمنان به سیستم ویدئو کنفرانسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، قاضی محمد خاکباز زاده قائم مقام رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: نخستین جلسه بررسی پرونده قضایی به مستشار شعبه اول دادگاه تجدید نظر ریاست اولین جلسه رسیدگی ویدئوکنفرانسی به پرونده متهمان را بر عهده داشت.

وی افزود: در این پرونده متهم از زندان شاهرود به سالن ویدئو کنفرانس همان شهرستان منتقل و تحقیق از وی به صورت غیر حضوری انجام شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان سمناناظهار داشت: این جلسه ویدئو کنفرانسی در اجرای مواد ۶۵۹، ۳۵۵ و ۱۷۵ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده ۲۵ آئین نامه استفاده از سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای برگزار شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری نیز در اولین جلسه رسیدگی به پرونده‌ی متهمان به صورت ارتباط صوتی و تصویری گفت: با ایجاد بستر امن ارتباطی به صورت ویدئو کنفرانس میان حوزه‌های قضایی استان سمنان امکان بهره مندی از این سامانه در پرونده‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام / م

کاهش هزینه‌های رسیدگی به پرونده‌های قضایی با برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.