نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران دفاع از موضع اسلام است و تنها به پرورش چند روضه خوان کفایت نکند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی آوردن زن در جامعه و مشارکت دادن آن در زمینه‌های مختلف است.

وی افزود: این حضور با آن چیزی که جامعه غرب و شاهنشاهی می‌خواست متفاوت بود و نگاه جنسیتی نسبت به زن مطرح نیست.

نورمفیدی ادامه داد: امام راحل (ره) از همان روز‌های آغاز نهضت خود حضور زن در جامعه را آن طوری که اسلام و شریعت می‌خواهد، مطرح کردند.

وی بیان کرد: از آثار و برکات انقلاب است که از همه جهات علمی زنان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ... به جایگاه‌های که شایسته هستند، رسیدند.

نورمفیدی تأکید کرد: زنان در حوزه علمیه قدرت استنباط و اجتهاد می‌یابند البته با آن چه شرع و شریعت مد نظر دارد.

وی گفت: امام راحل (ره) در اوایل انقلاب هنگام فرستادن پیام به شوروی سابق به همراه آیت الله جوادی آملی، زنی را همراه می‌کنند و این حرکت پیام‌های زیادی برای همگان داشت.

نورمفیدی افزود: امیدواریم چه در حوزه و چه در دانشگاه همان طور که بنیانگذار انقلاب و خلف ایشان حرکت کرده اند در‌های مختلف مدیریتی به روی بانوان باز شود و مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی و ... بیایند.

وی در خصوص اجتهاد زنان تصریح کرد: این امر یکی از مسائل اختلافی است و این که بانوان می‌توانند مرجع علمی باشند و یا خیر باید مورد بحث علمی قرار بگیرد.

نورمفیدی به برخی از آراء مخالف و موافق در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: نگاه امام روشن است، ایشان موافق حضور زن در همه عرصه‌های جامعه بودند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز زنان با حضور خود می‌توانند از منزلت خود و اسلام دفاع کرده و به جایگاه واقعی خود برسند.

نورمفیدی ادامه داد: امروزه دنیا مانند کف دست است و همه با هم ارتباط دارند و باید زنان خود را به تقوا، مدارا، مدیریت خانواده و ... مسلح کنند.

وی افزود : نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران دفاع از موضع اسلام است و تنها به پرورش چند روضه خوان کفایت نکند.
 
 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران گلستان معارفه شد

 
 
حوزه علمیه خواهران تنها روضه خوان پرورش ندهد

در این مراسم ابتدا از زحمات آیت الله ایوب وردانی مدیر قبلی حوزه علمیه خواهران استان قدرانی و سپس سیده نفیسه حسینی واعظ به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران معرفی شد.

آیت الله وردانی در این مراسم گفت: رسالت ما رسالت انبیاء الهی بوده و فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه در همین راستا پایه گذاری شده است.

وی افزود: فعالیت ما در راستای مأموریتی است که انبیا داشتند و وظیفه‌ای سنگین و خطیر است.

وردانی گفت: انبیا آمدند که آیات را برای مردم بخوانند تا اصول بیداری و ایمان محقق شود، آمدند که مردم تزکیه یافته و و با اصول اسلام آشنا شوند و فعالیت حوزه‌های علمیه هم باید در همین راستا باشد.

وی با اشاره به آمار چهار هزار نفری طلاب دانش آموخته و در حال تحصیل خواهر در گلستان گفت: حوزه علمیه کانونی برای کار‌های اقتصادی نیست و با این تفکر نباید طلبه به دنبال ورود به حوزه‌های علمیه باشد.

وردانی گفت: دشمن با تمام توان در حال پیشروی است و ما هم حوزوی‌ها هم باید از پشت میز‌های خود بیرون آمده تا بتوانند اثرگذار باشند.

انتهای پیام/م
 

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.