نقش راهبردی حوزه های علمیه در طول تاریخ انقلاب/بودجه نهادهای فرهنگی حدود یک تا دو درصد از بودجه کشور استعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:حوزه‌های علمیه در طول تاریخ انقلاب،نقش راهبری را برای عموم مردم داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، صفار هرندی  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر پنجشنبه در همایش بصیرتی در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی گفت: این حوزه‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی، نقش راهبری را برای عموم مردم داشتند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در خصوص ضرورت دوری مدیران کشور از تجمل گرایی سخن گفتند که این سخنان به صورت علنی بوده است.

صفار هرندی، بودجه نهاد‌های فرهنگی کشور را حدود یک تا دو درصد از بودجه کشور دانست و خاطرنشان کرد: بخش کمی از این بودجه به مراکزی همچون موسسه امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی اختصاص پیدا می‌کند، برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس عوضی می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت قیام ۱۹ دی اظهار کرد: مردم شهر قم در روز ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ در اعتراض به درج مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات قیام کردند و این قیام شروع سلسله قیام‌های مردمی در شهر‌های مختلف در اعتراض به رژیم طاغوت بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در دی ماه شاهد اعتراضاتی در کشور بودیم که گرچه در ظاهر بهانه‌های موجهی داشت، اما ضد انقلاب در نهایت بر این اعتراضات سوار شدند، طراحی این بود که با این اغتشاشات یاد حماسه نهم دی و قیام ۱۹ به فراموشی سپرده شود.

صفار هرندی افزود: حماسه نهم دی نشان داد که رابطه مردم شهر‌های مختلف ایران با اهل‌بیت (ع) گسستنی نیست، اما با این وجود شاهد بودیم که سران فتنه در ۲۵ بهمن سال ۸۹ فراخوان تظاهرات دادند تا شاهد تبدیل ایران به سوریه دیگری باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فتنه انگیزی در سوریه را انتقامی از محور مقاومت دانست و تصریح کرد: مستکبران به دنبال این بودند که ایران هم مانند سوریه دچار درگیری شود، اما مردم کشورمان با هوشیاری مانع از تحقق این توطئه شدند.

وی ادامه داد: روز ۱۷ دی سالگرد دستور کشف اجباری حجاب به دستور رضاخان است و فتنه گران می‌خواستند در سال جاری این روز را به روز برای اغتشاش در کشور تبدیل کنند، اما هوشیاری مردم و دستگاه‌های امنیتی این توطئه را ناکام گذاشت، فتنه گران چنین توطئه‌هایی را در تابستان امسال داشتند که شکست خوردند.

صفار هرندی گفت: فتنه گران همیشه تلاش کردند که روز‌های تاریخی همچون ۹ دی، ۱۹ دی و ۱۳ آبان را برای مردم به فراموشی بسپارند و سعی کنند که روز‌های جدیدی را برای مردم بسازند، در این راستا در ۱۳ آبان سال ۸۸ به جای ابراز برائت از استکبار جهانی، شعار علیه مرگ بر آمریکا سر دادند.

انتهای پیام/ش

حضور صفارهرندی در همایش بصیرت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار