صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستر‌ی استان کرمان، اعضای شورای قضائی استان کرمان و رئیس ستاد بزرگداشت چهلیمن سالگرد پیرزی انقلاب اسلامی جلسه کمیته قضائی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان برگزار شد.

تشکیل کمیته حقوقی- قضائی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رئیس کل دادگستری استان در جلسه تشکیل کمیه قضایی وحقوقی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کرمان گفت:چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقطع حساسی است و در این سال‌ها خدمات ارزنده‌ای را نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به مردم ارائه داده است و باید این خدمات تبیین و به مردم معرفی شوند.

وی افزود: بخشی از این خدمات مربوط می‌شود به خدمات حقوقی- قضائی، خیلی‌های مشتاق اند بدانند در این حوزه چه خدماتی ارائه شده است؟ قطعاً قوه قضائیه در کلان برنامه‌ای دارد، ولی در سطح استانی هم باید خدمات به مردم معرفی شوند.

موحد گفت: در این راستا کارگروهی با محوریت معاونت فرهنگی دادگستری استان و مسئولان فرهنگی سازمان‌های وابسته به دستگاه قضائی در دادگستری استان تشکیل شده است که در این کارگروه چگونگی معرفی خدمات دستگاه قضائی استان بررسی و نهایتاً جمع بندی و اجرایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: یکی دیگر از کار‌هایی که دادگستری استان بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حال انجام است تدارک ۲ مستند در مورد خدمات ارزنده دستگاه قضائی استان کرمان است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صدا و سیما پخش خواهد شد.

موحد یک از خدمات ارزنده انقلاب اسلامی را حوزه زندان و زندانبانی دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی زندان به عنوان قوه قهریه و برخورد خشن شناخته می‌شد و به همین دلیل زیر نظر نیرو‌های نظامی و انتظامی اداره می‌شد، چون نگاه به زندان نگاه اصلاح و درمان نبود. اما بعد از انقلاب اسلامی این دیدگاه در مورد زندان و زندانی تغییر کرد و اصلاح، درمان و تربیت زندانیان مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در هر جامعه‌ای با نگاه ملی خودشان روز‌هایی به عنوان روز‌های ماندگار ثبت و ضبط می‌شود، اما در جامعه ما علاوه بر نگاه ملی یک نگاه اعتقادی هم وجود دارد، چون مبنای مناسبت‌های ملی و مذهبی ما آموزه‌های دینی و اعتقادی می‌باشد.

مهدی صدفی افزود: وقتی میگویم مبدا و منشا انقلاب اسلامی عاشورای حسینی و نهضت حسینی (ع) است قطعاً بزرگداشت این مناسبت برای ما جنبه اعتقادی پیدا می‌کند بنابراین نگاه ما به دهه‌ی مبارک فجر نگاه دینی و اعتقادی است.

وی تصریح کرد: در مقطعی قرار داریم که دنیای استکبار با بهره گیری از همه ابزار‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای به میدان آمده است و با بیش از سه هزار و ۷۰۰ اتاق فکر، ۲۹۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان و چهار قرارگاه در کشور‌های امارات، عربستان، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دارند علیه این نظام کار کنند.

صدفی اظهار داشت: یکی از مجموعه‌ای که در تیررس این هجمه‌ها قرار دارد خصوصا در این چند سال اخیر، دستگاه قضایی می‌باشد.
وی افزود: وظیفه مسئولین برای مقابله با این هجمه‌ها را رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در اول فرودین سال ۹۷ در حرم علی ابن موسی الرضا (ع) تعیین کردند و فرمودند" باید خدمات و برکات چهل ساله انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنیم و بگوییم چه خدماتی ارائه داده ایم"
انتهای پیام/ح

کمیته قضایی چهلمین سالگرد انقلاب در کرمان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار