بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: مرحله اول عملیات بهسازی و عمرانی در هشت روستای فاقد دهیاری و شورای این بخش آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: برای طرح‌های عمرانی در هشت روستای بخش مرکزی خرمشهر هشت میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده و آلایندگی اختصاص یافته است.

وی افزود:مرحله نخست این طرح شامل بهسازی معابر، زیرسازی و احداث راه ارتباطی در روستای مارد، مملحه سفلی، قصبه منیعات ۳، سبعه ۲، مفتی عریض، شریعه سیدعبود، شهرک سوم و محسن می‌باشد.

بخشدار مرکزی خرمشهر ادامه داد: علاوه بر این مرحله دوم عملیات عمرانی در روستای جرف علیا و روستای زویدات در نیمه اول سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

کعبی گفت: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستا‌ها باعث شده شاهد مهاجرت معکوس در روستا‌های بخش مرکزی خرمشهر و بازگشت روستائیان به روستا‌ها باشیم.

وی کمبود قیر را از مشکلات طرح‌های عمران روستایی برشمرد و افزود: در سال جاری هیچ مشکلی برای اجرای طرح هایی، چون زیرسازی، جوی و جدول وجود ندارد، ولی کمبود قیر باعث به تاخیر افتادن عملیات آسفالت در روستا‌ها شده است.

بخشدار مرکزی خرمشهر با اشاره به اجرای طرح روشنایی معابر در روستا‌های بخش مرکزی خرمشهر گفت: تاکنون ۷۰ درصد پروژه روشنایی در روستا‌های غرب کارون، حفارشرقی و غربی از پل یادگار امام تا سه راهی پاسارگاد اجرا شده است.

کعبی ادامه داد: از دهیاران روستا‌های بخش مرکزی خرمشهر خواسته شده در صورت وجود مشکل روشنایی در روستا‌های خود موضوع را به بخشداری اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه دهیاران روستا‌ها باید معین دستگاه‌های اجرایی شوند، افزود: دهیاران طبق وظیفه ذاتی خود باید با دستگاه‌های اجرایی هماهنگ باشند تا بتوانند خدمات ارزنده‌ای به اهالی روستا ارائه دهند.

بخشدار مرکزی خرمشهر با اشاره به عملیات عمرانی منطقه آزاد اروند در روستا‌ها گفت: منطقه آزاد اروند در ۲ سال اخیر اجرای کار‌های عمرانی ۱۰۱ روستا در شهر‌های آبادان و خرمشهر را در دستور کار قرار داده و انتظار می‌رود مابقی پروژه عمران روستایی خرمشهر شامل ۱۴ روستای عمدتا مسیر غرب کارون نیز اجرایی شود.

در بخش مرکزی شهرستان خرمشهر ۳۷ روستا در سه حومه شرقی، غربی مسیر شلمچه و حومه غرب کارون وجود دارد که از این تعداد ۳۲ روستا دارای شورا و دهیاری و پنج روستا فاقد شورا و دهیاری است.

انتهای پیام / د

آغاز عملیات بهسازی روستاها در خرمشهر

برچسب ها: آسفالت ، طرح عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.